TechNews.bg
БизнесВодещи новиниКомпанииНовини

АСБИС очаква рекордна 2025-та година

Компанията набляга все повече на собствените разработки

“Приносът ни в общия ръст, макар и малък на фона на голямата компания, е с 15 на сто повече спрямо миналата година”, каза Митко Топалов (снимка: Рада Станева / за TechNews.bg)

Настоящата 2025-та година се очертава като рекордна по отношение на финансовите резултати за международния дистрибутор на ИТ продукти и електроника АСБИС, стана ясно на традиционната тридневна конференция “ASBIS Academy”, която се проведе миналия уикенд в курорта Свети Влас.

С над 270 участници от страната и чужбина, конференцията във Воя Бийч Ризорт се фокусира върху актуални тенденции в хардуерните, геймърските и потребителските решения на водещите световни производители, сред които Dell, Microsoft, Samsung, AMD, Intel, Nvidia, Logitech, Western Digital, MSI, Kingston, Seagate, Sandisk, Micron Technology, Silicon Power, Cougar, IMOU, Simagic и др., както и върху собствените разработки на АСБИС.

Финансови резултати за 2025 г. 

През последните няколко години групата АСБИС прави оборот от около 3 млрд. щатски долара, каза на откриването на конференцията Митко Топалов, управител на АСБИС България.

“През 2022 г. закрихме най-големия си пазар, Русия, и оттогава изключително стриктно спазваме всякакви санкции и ограничения спрямо тази държава. Трябваше да търсим варианти и успяхме на намерим други пазари, с които да компенсираме загубата. Открихме нови възможности в Африка и Западна Европа”, сподели Топалов.

“По данни за пазарите в региона, на Близкия Изток и Африка тази година се падат 20% от общия оборот на компанията, а на Западна Европа около 15 на сто. Особеното е, че в посочените региони АСБИС почти никъде няма офиси, затова тези държави се обслужват от дистрибуторските центрове в Чехия, Дубай и офиса в Южна Африка”, поясни той. 

Митко Топалов очаква настоящата 2025-та година да бъде рекордна, защото за първото полугодие на 2025 г. приходите на компанията са нараснали с 24% до 1,685,702 млрд. щатски долара, в сравнение с 1,359,135 млрд. долара за първите шест месеца на 2024 г. А за второто тримесечие на 2025 г. приходите на АСБИС бележат 47% ръст спрямо същия период на миналата година – като базата за сравнение е 949,339 млн. долара за Q2’2024-та и 645,922 млн. долара за същия период на настоящата година. 



Юли и август също са били рекордни за компанията. Ръстът от второто тримесечие на 2025 г. ще се запази и през третото тримесечие, прогнозира Митко Топалов. “Данните за България показват, че приносът ни в общия ръст, макар и малък на фона на голямата компания, е с 15 на сто повече спрямо миналата година”, допълни той. 

Собствени разработки на АСБИС

АСБИС не е само ИТ компания, категоричен бе Топалов. “Ние инвестираме в най-различни сектори – в стартъпи, в софтуерни компании, във фирми, които се занимават с изследвания в сферата на медицината, фармацията, роботиката и т.н.”, каза той.

Например, АСБИС притежава компанията Breezy, която се занимава с реновиране на телефони. През тази година е построена нова, напълно автоматизирана и роботизирана фабрика с изкуствен интелект в Полша, което значително увеличава капацитета за реновиране на смартфони. 

“АСБИС не е само ИТ компания, ние инвестираме в най-различни сектори”, подчерта Митко Топалов (снимка: Рада Станева / за TechNews.bg)

Собствена разработка е и роботът Aros, който сервира кафе, безалкохолни напитки, бира и други в специални киоски, при това денонощно, 24/7. Самият робот може да прави кафе с еспресо машина, с качеството на бариста-майстор, което винаги е с един и същ вкус. 

“Това, с което се гордеем, са нашите собствени марки, защото участваме в разработката на продуктите,  в техния дизайн, фърмуер и софтуер; ние не просто слагаме логото на дадената компания върху тях. В Китай, например,  имаме екип, който следи качеството на продуктите не само на поточната линия, но и на изхода, за да предложим качество като на световните лидери”, подчерта Топалов.

Като пример за такъв нов продукт той посочи премиум интелигентния еко-нагревател на AENO, носител на две награди за дизайн Red Dot, който в дните на събитието привлече значителен интерес от страна на участници и гости. 

(снимка: Рада Станева / за TechNews.bg)

Другият интересен нов продукт със собствената марка Canyon, показан по време на ASBIS Academy 2025, беше безжичната зарядна станция от серията Hexagon 310, която също е отличена с еквивалентната на филмовия Оскар награда Red Dot. 

Към списъка от добре познати собствени  брандове на компанията като Aeno, Canyon, Lorgar и Prestigio, тази година са добавени и нови.  

Нови партньорства в портфолиото на АСБИС 

Новост в портфолиото на дистрибутора е StorONE – софтуерна сторидж платформа, подходяща за гъвкави и бюджетно ориентирани решения. 

В момента тече договаряне на дистрибуция на продуктите на Pelco (част от портфолиото решения на Motorola) – широк спектър различни видеокамери, включетелнто такива, които могат да засичат дронове. 

Senstar, още една нова марка в портфолиото на АСБИС, е канадски производител, специализиран в продукти за сигурност, включително решения за периметрова охрана, системи за видеонаблюдение, мениджмънт и анализ и др. Освен това компанията е сред водещите доставчици на защита за тръбопроводи и специализирани продукти за нестандартна среда. 

Друг нов партньор е китайската компания Absen, която е сред водещите световни производители на LED дисплеи, с над 60 хиляди инсталации в повече от 140 държави. Дисплеите на компанията се използват в NBA, световното първенство по футбол и други големи събития. Президентските дебати по време на избирателната кампания между Доналд Тръмп и Камала Харис в САЩ са излъчвани именно на екраните на Absen.

Още едно допълнение е марката Klipsh – американска компания, предлагаща висок клас решения за професионално озвучаване и домашни аудио системи.

(снимка: Рада Станева / за TechNews.bg)

В сферата на аудиото АСБИС вече си партнира и с Edifier – глобален лидер в аудио оборудването с присъствие в над 70 държави. Компанията предлага широк спектър продукти като Bluetooth високоговорители, тонколони, саундбар системи и др.

Новост в портфолиото е и RK Royal Kludge – бранд, специализиран в компютърната периферия. Основан е през 2015 г. от професионални геймъри с идеята да създадат перфектната геймърска клавиатура.

още от категорията

Александър Везенков стана инвеститор в EMBIO Diagnostics

TechNews.bg

ASBIS Group отчете най-силния юли в историята си

TechNews.bg

ASBIS обяви глобално сътрудничество за LED дисплеи с Absen

TechNews.bg

AENO нагревател с ефект на жив пламък печели две награди Red Dot

TechNews.bg

Компютърните памети Lexar официално на пазара у нас

TechNews.bg

Мини компютрите Asus NUC 14 Essential вече са налични у нас

TechNews.bg

1 коментар

:o) 17/10/2025 at 11:36

къде е надписа “платена публикация” 🙂
много ми е смешно, айде не за Асбис специално но като цяло в мега криза и инфлация
да се тупаме в гърдите как имало ръст на оборота 🙂
Е как няма да има ? То само инфлацията и разликата в цените са далеч на 15% за 2 години.
Да не се окаже че са 15-20% назад? По реален приход на продадени стоки преди поскъпването.

Отговор

Leave a Reply to :o)