За нуждата от активен диалог между бизнеса и управлението в Източна и Югоизточна Европа по отношение на икономическото развитие, говори главният изпълнителен директор на Telekom Austria Group Ханес Аметсрайтер на официалното откриване на Шестата световна среща на българските медии във Виена днес. Форумът, който събира българските медии от цял свят, се организира от БТА с подкрепата на М-Тел и ще продължи до 20 май. В официалното откриване участваха още премиерът на България Бойко Борисов, кметовете на Виена и на София Михаел Хойпел и Йорданка Фандъкова, Андреас Майерхофер, главен изпълнителен директор на М-Тел, български медии от цял свят, интелектуалци, творци и хора на изкуството.
“Дигиталните технологии и особено широколентовият интернет са движещата сила, която ще укрепи икономиката на Европа. Ето защо Telekom Austria Group напълно подкрепя европейската визия за дигиталното бъдеще, която е залегнала в Стратегия 2020, за осигуряването на броудбанд услуги за всички европейски граждани. Споделям тази визия, тъй като чрез осъществяването й европейската икономика ще се затвърди като глобален иновационен лидер в дългосрочен план”, коментира Аметсрайтер.
Тази година определено е по-трудна за цялата телеком индустрия във връзка с последствията от световната икономическа криза. Особено голямо е разминаването в начина, по който определени технологии се интегрират в Западна и в Източна/Югоизточна Европа. Например, държави като Словения, Хърватия, Сърбия и България са под средните нива на навлизане за фиксираните броудбанд услуги в сравнение с други държави с подобен дял на БВП на глава от населението. Нивата на проникването на фиксираните броудбанд услуги са на средно равнище 11,6% (базирани на населението) в региона в сравнение с 27,6% средно в Западна Европа. В процентно отношение България е едва предпоследна с 10,0% на проникване, преди нея е само Сърбия със само 6,9% на навлизане на броудбанд услуги.
Ето защо България има нужда от големи инфраструктурни проекти, които да активизират икономиката. Необходими са ясни планове в какво да се инвестира, от какво се нуждае икономиката на страната. От особена важност е активният диалог между министерствата и различните агенции, и бизнеса в лицето на големите инвеститори като М-Тел – компания, която инвестира всяка година по 100 млн. евро в българската икономика.
“За съжаление в България проникването на широколентовия интернет все още е на много ниско ниво. Но сме готови да подкрепим с нашия опит и експерти правителството, за да достигне тази услуга до максимален брой българи. Навлизането й в области като образованието и здравеопазването е много важно за развитието на българското общество. Като цяло по-близкото сътрудничество между нас, като компания с едни от най-големите инвестиции в България, и държавата би довело до по-бърза промяна в сферата на технологиите и телекомуникациите”, обобщи позицията на М-Тел главният изпълнителен директор Андреас Майерхофер.