
Доставките на телевизори през третото тримесечие на 2025 г. възлизат на 49,75 милиона бройки в световен мащаб, според нов доклад на TrendForce. Това представлява 6% увеличение в сравнение с второто тримесечие, но пазарът е намалял с 4,9% на годишна база.
Една от причините за спада в продажбите, според анализаторите, е, че потребителите по-рядко сменят телевизорите си. Други фактори са отслабването на правителствената подкрепа в Китай и общата несигурност на международните пазари.
Петте най-големи производители на телевизори са Samsung, Hisense, TCL, LG и Xiaomi, които колективно контролират 64,3% от световния пазар.
Hisense се откроява особено: компанията възприе агресивна ценова политика, която ѝ позволи да увеличи доставките до 7,66 милиона телевизора – ръст от 9,7% спрямо предходното тримесечие – и да си върне второто място в световен мащаб с рекордните 15,4% дял.
Търсенето на големи широкоформатни телевизори намалява, отбелязва TrendForce. Продажбите на 65-инчови модели на практика се задържат на плато, а растежът в 75-инчовия сегмент е спаднал до 13% – половината от темпа от миналата година.
Подобна тенденция се наблюдава и при ултраголемите екрани – от 85 до 100 инча, според актуалния доклад на анализаторската компания.

2 коментара
Не се притеснявай , Малък…
гледането на малкия екран на смартфона е сигурния път към късогледството и лекарския кабинет.
Ще гледат, ама до време…
Около 2009-та последно купувах телевизор, сменях му плакти 2-3 пъти (от прегряване правеше дефекти) и от поне 5 години нямам телевизор. За мен тази технология няма бъдеще, младите едва ли ще си купуват телевизори вече…. колкото и хубави и евтини да са. Просто нямат нуждата от големия екран, като имат малък под ръка по всяко време.