М-Тел е най-силната българска марка, а Coca-Cola – най-силна глобална марка на националния пазар. Това стана ясно днес на пресконференция в Шератон София Хотел Балкан, по повод първото издание на книгата “Superbrands” за България.
Изданията “Superbrands” са своеобразна енциклопедия на най-забележителните търговски марки и са известни на Запад като Библията на супербрандовете.
Луксозният широкоформатен каталог представя историята, пътя на успеха и съвременните постижения на 69 от най-силните брандове в България в сферата на потребителските стоки и услуги.
Проектът е част от глобалната програма Superbrands, която е фокусирана в отличаването и популяризирането на изключителните търговски марки (глобални и местни), опериращи в рамките на националния пазар.
Номинираните брандове получават правото на участие в престижното издание след регламентиран процес на селекция и двустранно оценяване: от независимо експертно жури – Борда на Superbrands, чийто председател е генералният директор на НДК Христо Друмев; а от миналата година и чрез гласуване на потребителите за любимите им марки в Интернет.
Българската публика беше една от първите в света, която имаше възможността да гласува в Интернет от старта на проекта до сега, стана ясно още на пресконференцията.
Търговските марки, които участват в изданието, получават правото да използват специалния символ “Superbrands 2007” върху опаковките на продуктите и в рекламните и PR форми и послания на бранда.
“Приобщаването на повече марки към глобалното семейство на Superbrand е сигурен знак за икономическия просперитет на страната, на чийто пазар оперират те”, каза Бил Колгрейв, управляващ директор на Superbrands.
Церемонията по връчване на наградите ще се състои тази вечер в балната зала на Шератон София Хотел Балкан.