
Firefox ще надхвърли представата за обикновен браузър. Mozilla, която стои зад проекта, обяви план за трансформиране на Firefox в браузър, задвижван от изкуствен интелект, в рамките на три години.
Плановете на Mozilla бяха потвърдени от новия изпълнителен директор Антъни Ензор-ДеМео, който заяви, че под негово ръководство Firefox ще се трансформира в браузър, задвижван от изкуствен интелект – и това ще се случи в срок до три години.
Mozilla ще предприеме незабавни действия за трансформиране на Firefox. Всъщност компанията вече работи по амбициозния проект. Само преди месец Mozilla представи AI Window, нов AI режим за браузъра Firefox.
„Когато се присъединих към Mozilla, беше ясно, че доверието ще бъде определящ проблем в технологиите, а браузърът ще бъде бойното поле. Изкуственият интелект вече променяше начина, по който хората търсят информация, пазаруват и вземат решения, по начини, които бяха трудни за виждане и още по-трудни за разбиране”, каза Антъни Ензор-ДеМео.
„Видях колко лесно хората могат да загубят ориентир в ситуации, които изглеждат персонализирани, но функционират по напълно неочевидни начини. И знаех, че това ще бъде определящ проблем, особено в браузъра, където сега се вземат толкова много решения относно поверителността, данните и прозрачността”, допълни той.
„Ще действаме незабавно. Изкуственият интелект променя софтуера. Браузърите се превръщат в контролен център за нашия дигитален живот. Регулациите променят настройките по подразбиране. Тези промени са в полза на Mozilla”, каза още новоназначеният изпълнителен директор.
„Firefox ще се превърне от обикновен браузър в по-широка екосистема от надежден софтуер. Firefox ще остане нашият стълб. Той ще се превърне в модерен браузър с изкуствен интелект и ще поддържа редица нови и доказани добавки”, заяви Антъни Ензор-ДеМео.
Mozilla подчерта, че ще постави силен акцент върху защитата на данните и поверителността, а функциите на изкуствения интелект винаги могат да бъдат деактивирани.
Въпреки това, коментарите на потребителите в социалните медии са до голяма степен негативни. Хората все още са недоверчиви към желанието на компаниите да максимизират използването на изкуствения интелект в своите продукти.
