Младите хора са особено внимателни към защитата на личните данни в интернет. Като правило, те се доверяват много по-малко на социалните мрежи, отколкото възрастните, разкрива ново проучване на Pew.
28% от анкетираните на възраст от 18–29 години нямат никакво доверие на Facebook, MySpace и LinkedIn. Подобно отношение към социалните мрежи проявяват 19% от потребителите на възраст между 30–49 години и само 14% от тези в диапазона 50–64 години.
Грижата за онлайн репутацията става все по-характерна черта на интернет потребителите, особено младежите. По данни на Pew, 57% от потребителите в САЩ търсят информация за себе си в интернет, 38% – за приятели, 31% – за колеги и конкуренти, а 16% – за потенциални любовници.
Младите хора обаче ограничават в много по-голяма степен обема на личните си данни в социалните мрежи. Освен това, младежите често променят настройките за конфиденциалност с цел да ограничават достъпа до персонална информация.
Близо половината от младежите на възраст от 18 до 29 години изтриват нежеланите коментари. 41% от потребителите в тази възрастова категория премахват своите имена от фотографиите.