Повече от половин година бяха необходими на Google да финализира сделката по придобиване на рекламната услуга AdMob. В момента двете компании обединяват своите разработки, което трябва да доведе до нови интернет продукти.
Google обяви $750-милионната сделка в края на миналата година. Американски обществени организации като Consumer Watchdog и Center for Digital Democracy обаче поискаха нейното анулиране, в резултат на което Федералната търговска комисия (FTC) на САЩ започна детайлно проучване на споразумението.
Противниците на поглъщането твърдяха, че то може да нанесе вреди на рекламодателите, разработчиците и потребителите, като понижи конкуренцията. Властите в САЩ пък търсеха в сделката намерение на Google да монополизира пазара на онлайн реклама.
Наскоро обаче експертите на FTC обяви, че сделката е напълно законна и не дава индикации за монополизиране на пазара.