Google дава на издателите 2/3 от рекламните приходи

Goggle разкри миналата седмица дълго пазена тайна за рекламния си бизнес, а именно – как поделя приходите със своите партньори-уеб издатели. Google винаги е твърдял, че дава по-голяма част от доходите на своите партньори, но едва сега компанията разсея съмненията, че това е наистина е така.

Оказва се, че интернет компанията дава на издателите над две трети, или 68% от приходите от реклама, помествана на страниците със статии, и 51%, когато издателите поместват Google реклами в собствените резултати от търсене, съобщи Асошиейтед Прес.

Първият тип комисионна е без промяна от 2003 година насам, докато настоящата тарифа за реклама при търсене е валидна от 2005-та.

По-голяма част от рекламните послания, които Google разпространява сред интернет аудиторията, се появяват в самата търсачка и в други услуги на Google, откъдето компанията усвоява за себе си всички приходи. През миналата година този канал е донесъл на Google $15,7 милиарда, докато от рекламата в партньорските сайтове компанията е спечелила $7,2 млрд.

Коментар