Две от най-големите интернет компании – Yahoo и Facebook – ще работят в тясна интеграция. Yahoo ще импортира обновленията на статусите от социалната мрежа, като всеки от тях ще има линк към Facebook, съгласно сключеното споразумение, за което предава Асошиейтед Прес.
Обновленията ще се показват на първа страница на Yahoo и в електронната поща. Други инструменти ще позволят на потребителите да информират своите приятели в мрежата с какво се занимават и какво публикуват в услугите на Yahoo – например на портала за снимки Flickr.
Преобразуването на Yahoo започна в края на миналата година. Услугите на компанията се ползват от около 600 милиона души, но тяхната популярност намаля напоследък, под въздействие на конкуренти като Google и социалните мрежи.
Потребителите все по-често предпочитат да обменят снимки, видео и музика, да дискутират текущи събития и да общуват със семействата си и с приятели през Facebook.
Yahoo тръгва към тясно партньорство с Facebook в опит да запази своята аудитория. Това е само първа стъпка от плана на компанията да превърне своя портал в социална мрежа. По-късно тази година Yahoo ще започне да импортира и обновленията от микроблогърската услуга Twitter.
Към края на 2010-та в Yahoo се очакват известните онлайн игри FarmVille, FishVille и Mafia Wars. Интернет гигантът вече сключи споразумение с техния разработчик Zynga.
Същевременно, Yahoo внедрява технологии на Microsoft в системата си за търсене. Споразумението между двете компании е опит за противопоставяне на застрашителната мощ на Google.