Microsoft и HP харчат най-много за лобиране

Корпорациите Microsoft и HP са най-големите лобисти в американската хай-тек индустрия. Това сочат официални данни за първото тримесечие, изнесени от Асошиейтед Прес.

HP е похарчила за тази напълно законна дейност $1,6 милиона, което е два пъти повече спрямо същия период на миналата година ($840), както и в сравнение с предходното тримесечие ($710).

Най-големият в света производител на компютри е бил особено заинтересован от законопроекта, на който стъпва базата данни за имигрантите, получили разрешение за работа в САЩ.

По официални данни, най-големият лобист през Q1″2010 e софтуерният гигант Microsoft. Компанията от Редмънт е похарчила 1,7 милиона долара за тази дейност.

Не изостава особено и Google – интернет лидерът е дал 1,4 милиона долара за лобиране през отчетния период. Компанията е оказала натиск на федералното правителство във връзка със неблагоприятните за нея събития в Китай.

Сред по-големите лобисти е и софтуерната корпорация Oracle, която е похарчила $1,1 млн. в подобни дейности. Сумата е изразходвана основно за регулиране на въпроси, свързани с поглъщането на Sun Microsystems.

Значително по-скромни са харчовете за лобизъм на други ИТ гиганти. Асоциацията за битова електроника, в състава на която влизат Apple и Intel, е изразходвала само $400 хиляди за лобиране в области като утилизацията на електроника.

Amazon.com, водещият онлайн магазин, е дал $540 хиляди, за да се противопостави на новата система за облагане с данъци в някои щати. По-рано онлайн търговецът не беше длъжен да плаща данъци в щати, в които няма физическо представителство.

Коментар