Пакетирането по поръчка е следващата вълна в маркетинга, продиктувана от нарастващото търсене на нови начини за привличане погледите на клиентите. Xerox отговаря на тази тенденция с решение за автоматичино пакетиране – Xerox Automated Packaging Solution, разработено от Stora Enso Gallop.
Автоматизираната дигитална система може да печата разнообразни персонализирани опаковки – от кутии за голф топки и опаковки за дъвки до сгъваеми картонени кутии – на различни езици и да превключва бързо от една задача към друга.
Според консултантската компания Pira International, световният пазар на дигитален печат за опаковки и етикети се очаква да достигне $6,75 млрд. до 2014 г. Xerox възнамерява да потърси одобрението на Ассоциацията за храни и лекарства на САЩ за внедряване на системата при опаковане на храни.
Линейният процес означава максимална производителност при опаковане. Например, материалът за опаковане се подава в системата и излиза изцяло напечатан, с нанесено покритие и изрязан според зададените размери – готов за сгъване и лепене. Доставчиците на печатни услуги могат да изпълняват и поръчки за отпечатване на променлива информация върху всяка отделна опаковка при нисък разход и минимална намеса на оператор.
Решението на Xerox е подходящо за търговци, които целят да изпробват прототипни продукти с разнообразно по вид опаковане. Базирана на пресата Xerox iGen4, която печата 110 страници в минута, новата система посреща нуждите на пазара за опаковки с най-голям размер на листа (36.4 cm x 57.2 cm), предлага широк набор опции за финишинг, както и работа с релефен и опаковъчен картон.
Решението включва печатен модул (лакиращ модул Epic CTi-635 с опции за надпечатен или UV лак) и линия за стекиране и подреждане Stora Enso (щанца до размер 580 х 400 mm разработен от Kama за Stora Enso).
Предложението на Xerox спомага също за намаляване влиянието върху околната среда на задачи за печат при поискване и на отпадъците, както и за рециклиране и повторна употреба на опаковъчен картон.