Средно по 6 часа на месец прекарва един интернет потребител в социални мрежи, сочи проучване за април на Nielsen. За сравнение, една година по-рано това време е било 3 часа и 31 минути.
Като цяло, потребителите изразходват в социални мрежи и блогове над 110 милиарда минути, или около 22% от времето си онлайн, показва анализът.
Над 3/4 от интернет потребителите посещават социални мрежи и блогове. Популярността на тези онлайн ресурси е нараснала с 24% като брой посетители и с 66% по време, прекарано в тях.
Най-популярни са социалните мрежи в Бразилия, където 86% от потребителите посещават подобни сайтове. Facebook е лидер там, следвана от гугълската Orkut. Компания на Бразилия в Топ 5 по популярност на социалните мрежи правят Италия, Испания, Япония и САЩ.
Най-дълго в социалните мрежи престояват обаче австралийците – средно 7 часа и 19 минути на месец. След тях се нареждат потребителите в Япония, Италия, САЩ и Бразилия.
Напълно очаквано, Facebook е най-популярната социална мрежа в света. Лидер в употребата й е Италия, където 66% от интернет потребителите посещават Facebook. Австралия, САЩ и Великобритания заемат следващите места по този показател.