„Български държавни железници” ЕАД стартира продажба на билети през интернет. Услугата е достъпна чрез уеб страницата на Международно пътническо бюро „Рила” и се предлага както на български, така и на английски език.
За да изпрати запитване и заявка за закупуване на железопътни билети и резервации чрез интернет, клиентът трябва да се регистрира в системата за плащане, като получава свое потребителско име, парола за достъп, както и потребителски профил.
Задължителни данни при регистрацията са: имената по документ за самоличност на лицето, което ще пътува, както и на лицето, което ще получи билетите от посоченото място; валиден имейл за кореспонденция; валидна дебитна или кредитна банкова карта (Visa, MasterCard, Maestro и Борика).
Процесът на закупуване на железопътен билет чрез плащане по интернет преминава през няколко етапа:
• Регистрация на потребител (клиент) в системата за он-лайн плащане;
• Изпращане на заявка за пътуване чрез електронна форма по имейл;
• Получаване по имейл на оферта с цена, съгласно изпратената заявка в срок до 2 работни дни;
• Съгласие на клиента с указаните цени и условия и плащане чрез банкова карта;
• Получаване по имейл на две потвърждения: едно от банката за успешен или неуспешен паричен превод и второ от търговеца с информация за платените билети и условията за получаване. Плащането се извършва не по-късно от 5 дни преди началната дата на пътуването, а в случаите, когато е необходимо ползването на пощенска услуга – не по-късно от 7 дни;
• Получаване на превозните документи за пътуване с железопътен транспорт в страната или чужбина – в един от 16-те офиса на Международно пътническо бюро „Рила” или чрез пощенска пратка с посочване на точен адрес, срещу заплащане на доставната цена, включена в цената на услугата.
Чрез интернет продажбата на железопътни билети се осигурява удобна възможност и за клиентите от чужбина, които летуват в нашата страна или пък са транзитни пътници, желаещи да пътуват до някоя от балканските страни.