Изследователско подразделение на Intel ще се концентрира върху създаване на нови потребителски изживявания и компютърни платформи. Лабораторията "Interaction and Experience Research" (IXR) беше обявена по време на годишното събитие "Research at Intel" от Джъстин Ратнър, технологичен директор на компанията.
С помощта на Закона на Мур и настоящите подобрения на производителността в широк спектър от компютърни устройства, вкл. и при традиционни PC, ангажираността и опитът на Intel в сферата на технологиите ще станат много по-персонални и социалноориентирани, според Ратнър. Това ще се постигне чрез свързани индивидуални контексти, които получават информация от сензори, подсилени от "клауд" интелигентност и стимулирани от по-естествени интерфейси като допир, жест и глас.
“По-добра технология не е достатъчна тези дни”, заяви Ратнър. “Това, което човек цени днес, е дълбокото лично изживяване от информацията. Когато погледна напред, това е най-голямата промяна, която според мен ще настъпи".
Наскоро Intel сформира екип от изследователи, вкл. специалисти по интерфейс и социални учени, които да създават потребителски изживявания от следващо поколение. Новото подразделение IXR ще бъде оглавено от Дженевийв Бел, която вече над десет години е един от водещите застъпници на потребителския дизайн в Intel.
IXR ще надгражда на базата на 15-годишни изследвания на начините, по които хората използват, приемат или отхвърлят новата информация и комуникационни технологии. Изследователите в областта на социалните науки, дизайна и взаимодействието между компютъра и човека ще продължат тази мисия, задавайки си въпроси за това какво ценят хората, какво би подхождало на техния живот и защо обичат нещата, които вече имат. Тази задълбочена информация ще бъде съчетана с фокус върху следващо поколение потребителски интерфейси, взаимодействия и промени в медийното съдържание.
Изследвания на Intel Labs вече са довели до много разкрития и технологични възможности – например, до идеята, че устройствата ще разбират заобикалящата ги среда, ще си комуникират едно с друго и ще променят поведението си или ще действат на базата на заобикалящата потребителя среда.
Един конкретен проект, който беше показан по време на събитието – SENS, представлява нова вълна от социална комуникация в мрежа, която осигурява възможност да се следят дейности в реално време и да се показват на живо и директно на всички приятели и роднини в мрежата. Изследването доказва как познаването на определен контекст чрез сензори, монтирани на едно устройство, може да доведе до изцяло нови потребителски изживявания, като например “Shadow Avatar”.
Intel показа и един експериментален, нискобюджетен енергиен сензор, който би могъл да помогне да се промени начинът, по който потребителите управляват личната консумация на енергия в своя дом. Когато се съчетае с домашен енергиен екран, устройството ще следи производителността и ще препоръчва решения за по-голяма ефективност. Сензорът само трябва да бъде включен в домашната електрическа система, за да започне да отчита на момента и безжично да информира за консумацията на енергия на всеки електрически натоварен уред в дома.
Друга технология, показана по време на събитието, променя ангажираността на потребителите към технологиите. Разработката използва проекторни и 3D камери, които осветяват близки повърхности, като показват бутони, прозорци, образи и филми на работни пространства, маси и други плоски повърхности. Видео и визуалната система може да разпознава жестове и обекти, като превръща ежедневните пространства като кухненския плот, масичката за кафе или училищния чин в интерактивен портал, свързан с устройството и интернет.
Беше показан и един по-футуристичен пример – компютър, който може да чете мислите на потребителите, като така замества необходимостта от писане по клавиатурата.