Социалните платформи незасегнати от кризата

Приходите от социални платформи продължават да растат. На практика този бизнес остава незасегнат от икономическата криза.

През 2009 година общият обем на приходите в сектора се е увеличил с 55,9%, достигайки 369,7 милиона долара, по данни на IDC. Лидери на пазара са компаниите IBM, Communispace и Telligent – заедно те държат около 29% от целия пазар на социални платформи.

Стремителният успех на социални мрежи като Twitter, Facebook и LinkedIn отвори ниша за доставчици на ИТ услуги за интеграция на подобни решения в корпоративния сектор. Това се обуславя и от необходимостта на съвременния бизнес да обедини работната и личната среда на своите служители, коментира IDC.

Корпоративните социални платформи са една от водещите технологии в организациите, с помощта на които клиенти, служители, бизнес партньори и доставчици по-лесно работят в екип и споделят идеи. Според проучване на IBM, 98% от мениджърите се нуждаят от реструктуриране на начина на работа в техните компании, съобщиха от IBS България – сертифициран партньор на IBM за цялото портфолио на Lotus Software.

Един служител изгубва средно 5,3 часа на седмица, заради неефективни работни процеси. Средно 2 часа от деня му отиват в търсене на точната информация и експертиза в организацията. Социалният софтуер разрешава тези проблеми, защото подпомага свързаността на глобални работни екипи и възможностите им да доставят бизнес резултати.

С лидерски позиции на пазара на социални платформи за бизнеса, според IDC, е IBM Lotus Connections, както и cloud-базираното решение LotusLive Connections.

Развитието на сектора на социалните платформи ще стане основен двигател за ръста на целия пазар на софтуерни и онлайн решения за съвместна работа, прогнозира IDC.

Коментар