Българин оглави офиса на LG Еlectronics у нас

За първи път българин застава начело на LG Electronics у нас. От 1 юли Иван Иванов е новият управляващ директор на местния офис на корейския гигант.

Досега той е заемал ръководни постове в компанията от самото откриване на българския офис през 2006 г. Има над 10 години опит в сектора на електродомакинската техника и потребителската електроника, като от 9 години работи в международни компании като Genco Bulgaria (част от Fourlis Group), Indesit Company Bulgaria.

Същевременно, LG обяви 29% ръст на продажбите на черна техника у нас за първото полугодие на 2010-та спрямо същия период на предходната година. От компанията подчертават, че в някои сегменти на пазара на електроника в България спадът достига 15-20%. Низходящата тенденция е факт заради намаляване на цените, което съответно се отразява на продажбите в стойностно отношение.

„LG Electronics държи стабилно първо място по продажби на плазмени телевизори в България с над 40% пазарен дял, а при LCD телевизорите достигнахме 30% от общия пазар”, каза Иван Иванов.

Анализът на компанията показва още, че българските потребители вече се ориентират и към по-големи телевизори. Въпреки че 32-инчовите все още са най-търсените при LCD моделите, има категорична тенденция за засилване на търсенето на 37” и 42”. При плазмите доминират 42-инчовите продукти. Българите все още са резервирани към 3D технологиите, заради високите цени и ограниченото предлагане на съдържание.

При мобилните телефони, LG постига двойно увеличение на продажбите за полугодието спрямо същия период на 2009 година и 30% ръст на пазарния дял, който достига 13%. При домакинските електроуреди компанията е удвоила пазарния си дял, а ръстът на продажбите при ИТ продукти е 32%. Продажбите на климатици LG са се увеличили с 12%, като при тези за домашна употреба ръстът е над 30%.

„През 2010 година можем да постигнем общ ръст на продажбите ни до 20%”, заяви Иван Иванов.

По негови думи, през последните години се наблюдава и съществена промяна на профила на потребителите в България. Силната конкуренция в ценово отношение прави продуктите по-достъпни, с което разширява демографията на клиентите, т.е. електроника вече купуват и съвсем младите и тези над 55 години. В същото време значително се е увеличила ролята на жените при вземане на решения за този вид покупки, като през последната година силите между половете са вече 1:1. Основната причина за това е, че технологичните продукти днес са все повече дизайнерски ориентирани и представляват част от интериора на дома, което кара дамите с радост да участват в избора им.

Анализът на компанията показва, че и през 2010 година сред потребителите у нас е налице общо очакване за намаление на цените, тенденция на изчакване удобния момент за покупка и „горещите” оферти. Това отложено потребление заедно с нарасналите разходи на домакинствата и свитото лизингово кредитиране са основните причини за свиването на пазара.

„Средното увеличение в края на годината се очаква да бъде между 8 и 12%”, прогнозира Иван Иванов.

По наблюдения на LG Electronics кризата повишава чувствителността на потребителите не само по отношение на цената, но и към допълнителната стойност на продуктите като следпродажбеното обслужване, удължен гаранционен срок, допълнителни услуги. Тези изисквания ще се запазят в дългосрочен план.

Коментар