София, 15 юли, 2010 г. – Силата на технологиите на HP и креативността на DreamWorks Animation отново се сливат, за да разкажат последната глава от историята на Шрек – „Шрек завинаги” (Shrek Forever After), която се върти по кината това лято.
В забележителен 3-D формат зрителите ще видят армия от зелени великани, стотици танцуващи вещици и всички герои от филмите „Шрек”, показани както никога до сега. Част от новите технологични похвати във филма са осъществени с технологиите на НР, които са използвани за създаването на цялата поредица филми за Шрек – от началото до края. В „Шрек завинаги” са използвани работните станции HP Z800, блейд сървърите HP ProLiant, решението за телеконференции HP Halo, HP StorageWorks Enterprise Virtual Array, HP StorageWorks X9000 Network Storage Systems и дисплеите HP DreamColor.
“В DreamWorks Animation ние създаваме между два и три 3-D филма годишно и нашата цел е да осигуряваме по-добро качество и първокласно преживяване на зрителите с всеки нов филм. НР ни помогна да постигнем това, като предостави на нашите дизайнери най-добрите инструменти и продукти. Така те бяха подпомогнати от технологията, а не ограничени от нея”, коментира Ед Леонард, Главен технически директор, DreamWorks Animation.
“DreamWorks Animation е известна с използването на последните иновации при общуването с потребителите. НР ще продължи инвестициите си в изследване и развитие, за да осигури на клиенти като DreamWorks иновации, които отговарят на креативността при създаването на филми от следващо поколение”, коментира Коби Елбаз, Директор „Бизнес решения”, за Европа, Близкия Изток и Африка, „Персонални системи” (PSG) в НР.
Дизайнерите на DreamWorks Animation са използвали мощните работни станции с изключителна производителност HP Z800, за да проектират всичко във филма от героите до светлината. Според DreamWorks Animation HP Z800 е показала значителна скорост и производителност спрямо предходния модел и е с 50% по-бърза от своя предшественик.
Рендер модулите, групата от компютри, които работят заедно, за да обработват сцените, използвани от DreamWorks Animation за “Шрек завинаги”, е най-голямата група от мощни рендер модули, използвани от студиото.
За продукцията на “Шрек завинаги” са били нужни почти 76 терабайта данни и повече от 46 милиона часа работа с рендер модулите. За сравнение – за филма „Шрек” излязъл през 2001 г. са били нужни само 6 терабайта данни и почти 5 милиона часа.
Освен иновациите в осветяването на филма, развитието на героите също е направило крачка напред с изключителните ефекти и инструменти, използвани за прическата на Шрек. В „Шрек” косата на героя е умишлено къса, моделирана, като едно цяло с няколко кичура, за да се създаде възможно най-добрия външен вид. Поради трудностите по време на създаването на първия филм от поредицата, косата на Фиона е създадена като една дълга опашка, която е почти неподвижна.
С използваните нововъведения при „Шрек завинаги” творците от DreamWorks разполагат с възможността да направят коса, която точно да отговаря на техните герои. Като резултат Фиона вече има страстни коси, които се веят на вятъра, за да акцентират върху новата й роля на величествен войн великан.
Използваните инструменти за създаване на анимация, подкрепени от продуктите на НР, са превърнали „Шрек завинаги” в лаборатория за нови технологии, прилагани по необичайни начини. От работните станции Z800, осъществяващи замисъла на творците, таблетите Cintiq, ProLiant BL460c G6 за управление на сървърите, до дисплеите DreamColor и принтерите, осигуряващи точност на цветовете в студията, НР подкрепя и позволява на аниматорите на DreamWorks Animation да реализират всичко – от първоначалната идея до премиерата на филма.
Забавни факти за ”Шрек завинаги”
– Създаването на „прическата” на великана Фиона е отнела около девет месеца.
– Шрек е висок 213 см. има 22 зъба и ръката му е около 34.3 см. от дланта до върха на средния пръст. Той носи обувки, отговарящи на около 56 номер (39.3 см.), подобни на тези на Шакил О”Нийл.
– Ръмпел носи четири различни перуки във филма: бизнес перука, перука за речи, перука за случаите, когато е ядосан, и перука на победата.
– Краката на Ръмпел са дълги 15.8 см., което е колкото краката на дете на 2-3 години.
– Битката между великаните и вещиците е създадена чрез motion-capture техника. Трима актьори с повече от 22 години общ опит в бойните изкуства, включително инструктор по Айкидо и университетски шампион по Ушу са разработили сцените с motion-capture техника за героите във филма.
– Написани и записани са повече от 65 серии от кадри през целия проект. Финалната версия има само 32 серии от кадри.
– В лагера на великаните има 35 факли в 59 кадъра. Това са 2 065 слоя от факли и 4 130 слоя за триизмерната картина.
– Екипът на “Шрек завинаги” е създал 74 016 различни версии на великаните, от които 51 са използвани във филма.
– Има повече от 430 вещици на дансинга и балконите, когато Шрек се среща с Ръмпъл.
– Наложило се е изработката на бельо за великаните, защото техните шотландски полички са се оказали твърде къси по време на танца им на песента на Пайпър. Вещиците са имали сходен проблем с техните наметала, които са били преработени.
– За модел на танцуващите великани е използвано видео на професионална танцова трупа с около дузина изпълнители. Хореограф на групата е Майкъл Руни, синът на Мики Руни.
– Старият замък на Фиона има 449 166 частици, носещи се във въздуха за създаването на реалистично триизмерно усещане.