Американското издание Laptop публикува резултати от изключително задълбочено проучване за техническата поддръжка от страна на производителите на лаптопи. Целта на журналистите е била да установят доколко заявеното ниво съответства на реалната услуга, като се има предвид негаранционната поддръжка.
Проучени са всички водещи компании, вкл. Acer, Apple, Dell, Lenovo, HP, Toshiba, Fujitsu и др., като за всяка от тях е съставен подробен отчет. Оценките са поставяни по скала от A до F, където A е отлично, а F – неудовлетворително ниво. D може да се счита за удовлетворително или не, в зависимост от обстоятелствата.
Проучването дава най-високи оценки на Apple по всички показатели. Нито един друг производител не е приближил компанията от Купертино по ниво на техническо обслужване.
HP и Lenovo пък получават оценка B+. Японската Sony има B, като от нея се очаква да подобри онлайн поддръжката. Asus, Dell и Toshiba са оценени с B-, а Samsung, Fujitsu и MSI получават C. Acer има обща оценка D+, колкото и Gateway.
Проучването е проведено по телефона, в чата и интернет. Сравнявани са времето за изчакване, нивото на оказваните услуги и степента на удовлетвореност. На техническите екипи са задавани прости въпроси, като целта е била да се оцени нивото им на знания и подготовка. Оценявани са също дружелюбността, ефективността и скоростта на работа.
Задавани са въпроси от рода на „Как да прехвърля файлове на втори компютър у дома", „Какво да направя, за да се зарежда по-бързо лаптопът ми", „Как да променя настройките на мощността на лаптопа" и др. Отговори на въпроси са търсени и в корпоративния форум, секцията FAQ, чата и инструкциите на сайта на производителя.