Успехът на Apple се дължал само на маркетинг

Правилата в мобилната индустрия се промениха внезапно през 2007 година, когато Apple започна да продава първия iPhone. Дотогава безапелационен лидер на пазара беше Nokia, благодарение на иновационните си продукти, коментира в своя блог бившият топ мениджър на финландската компания Томи Ахонен.

Първият телефон на Apple обаче е крайно неудачно решение, особено на фона на Nokia N95, който превъзхожда iPhone 2G по всички показатели с изключение на сензорния дисплей, смята Ахонен.

С изключителни маркетингови усилия Apple насочи вниманието на експерти, инвеститори и потребители към гръмките заглавия и реклами, е не към реалните технологични достижения, допълва еск-шефът на Nokia.

Стив Джобс е способен да обвини журналистите, да отрече очевидни факти, да съди конкуренти – всичко това е част от стратегията на Apple, смята още Ахонен. Apple е успяла да създаде най-добрите в света маркетингова машина и ПР екип, докато на Nokia това никога не се е отдавало.

Именно маркетингът осигурява безпрецедентната и не съвсем заслужена лоялност от страна на потребителите към марката Apple, заключава Ахонен.

Междувременно, Nokia отчете тревожни финансови резултати за второто тримесечие. Чистата печалба на компанията е намаляла с 40% до 227 милиона евро, спрямо периода април-юни на миналата година.

Приходите на гиганта са се увеличи с 1% до 10 милиарда евро за отчетния период. Nokia е продала 111,1 милиона мобилни телефона през тримесечието, или с 8% повече на годишна база.

В интернет пък плъзнаха слухове, че компанията търси заместник на CEO-то Оли Пека Каласвуо под натиск от акционерите, които са недоволни от неговото управление.

Коментар