София, 11.08.2010 г. – Visa Европа отчита 50% ръст при броя на транзакциите, направени на мястото на покупката по време на националната маркетингова кампания провела се тази пролет в страната в сравнение със същия период на 2009 г. Южно африканската икономика също получи сериозен тласък от гледна точка на изхарчените средства от чужденци с карти Visa преди и по време на Световното първенство по футбол, според данни на компанията.
“Тези резултати демонстрират добрия ръст на компанията и все по-голямото навлизане на безкасовите разплащания във всекидневието ни. Те също така доказват, че нашите инициативи работят успешно в страната и навика за плащане в брой започна да се променя в ползва на по-изгодните и сигурни картови разплащания,” коментира Красимира Райчева, Мениджър на Visa Европа за България.
Кампанията на Visa Европа в България беше обвързана с FIFA и световното първенство по футбол и се проведе в периода 15 февруари – 30 април 2010 г. Част от нея беше и национална промоция за картите Visa с продължителност 61 дни и даде възможност на 610 човека, които плащат със своята карта Visa да спечелят по 100 лева в предплатена карта Visa. Компанията даде шанс на двама човека да се насладят и на мач от груповата фаза на Световното първенство по футбол в Южна Африка.
От общо 610-те щастливи картодържатели най-много са жителите на София (47%). 23% са от градовете Варна, Пловдив, Бургас, Русе и Стара Загора, 27% са от малките градове и едва 3% от селата. От гледна точка на половете се наблюдава лек превес на жените, които са 52% от спечелилите.
В Южна Африка за периода непосредствено преди началото на Световното първенство до самият му край (от вторник 1 юни до неделя 11 юли) изразходваните средства с карти Visa от туристите са надвишили 241.6 милиона евро.
Това е повишение със 70% или 99.1 милиона евро повече от изхарчените 142.4 милиона евро през същия период на 2009 г.
Броят на транзакциите, направени от 1 юни до 11 юли 2010 г., е 2.2 милиона (средно по 55 000 на ден). За сравнение това е със 79% повече от приблизителните 1.2 милиона (средно по 33 000 на ден), извършени през същите 41 дни на 2009 г.
Данните на Visa Европа показват:
– Най-голяма част от изхарчените средства са направени с карти Visa издадени в САЩ (19.05%), следвани от Великобритания (19.03%), Австралия (4.7%), Бразилия (4.2%) и Франция (3.4%). От тези пет страни са и 51% от всички изразходвани средства.
– Повече от 90% от всички изхарчени средства с Visa са в типични развлекателни и бизнес категории – хотели, ресторанти, магазини, наем на автомобили и самолетни билети.
– Сред първите 25 държави по отношение на изхарчените средства най-голям ръст отбелязва Мексико. Мексиканските картодържателите/запалянковци са изхарчили 5.8 милиона евро по време на Световното първенство по футбол, в сравнение със 101 446 евро изразходвани през същия период на 2009 г.
– Най-много средства, от представителите на черния континент, са изхарчили представителите на Мозамбик (6.27 милиона евро), Боцвана (5.74 милиона евро) и Ангола (5.03 милиона евро).