Lenovo настъпва на развиващите са пазари

Производителят на компютри Lenovo отчете близо 55 милиона долара печалба за първото тримесечие на финансовата 2010-2011 година, завършило на 30 юни.

Приходите на компанията са нараснали с 50% до $5,15 млрд., след експанзия на развиващите се пазари с бюджетни продукти, отбелязват анализаторите.

През май Lenovo обяви десктоп компютър с цена $249, а по-рано компанията започна продажби на ноутбук за $379.

През първото тримесечие приходите от продажби в развиващите се страни, като Индия, Бразилия и Русия, са нараснали с 80% до $821 млн. На родния китайски пазар компанията бележи ръст от 50%, достигайки приходи от $2,51 млрд.

Същевременно, Lenovo увеличава обема на инвестициите в маркетингови програми за своите мобилни телефони. Според някои анализатори, компанията е пожертвала печалби, за да завоюва по-голям пазарен дял.

Коментар