Google завладява нови пазари чрез интензивни поглъщания и сливания. Особено интересен за компанията е секторът на обединените комуникации.
Наскоро интернет гигантът погълна стартиращите компании 2Web Technologies, Marratech, GrandCentral и Gizmo5, като едновременно с това разработва иновационни продукти за обединени комуникации (UC).
В последните години Google пусна няколко нови UC продукта. Сред тях са VoIP услуги, платформата Google Wave, инструментът за социални мрежи Google Buzz и услуги за мобилна връзка, отбелязва Frost & Sullivan.
В момента компанията предлага на малкия и среден бизнес редица синхронни и асинхронни решения за обединени комуникации, които се доставят като интегриран набор от приложения.
Доскоро играчите на UC пазара не разгелждаха Google като сериозен конкурент. Считаше се, че услугите на интернет гиганта не са подходящи за корпоративния сегмент и не осигуряват пълния спектър от решения.
Пуснатият през март Google Apps Marketplace обаче предлага бизнес приложения, работещи на основата на облачни технологии. Онлайн магазинът подпомага процеса на внедряване на приложения Google Apps в новите интегрирани бизнес среди, благодарение на разширен спектър от функционални възможности, коментира Frost & Sullivan.
Подобна интеграция способства по-нататъшното увеличаване на продуктивността, тъй като благодарение на нея се обединяват данните в приложенията на Google с тези от други приложения.
В края на годината се очаква интернет компанията да пусне корпоративна версия на услугата Google Voice. Пакетът Google Apps, допълнен с Google Voice и някои други приложения, ще стане достъпно, комплексно UC решение за корпоративни клиенти.