Нов играч на пазара за бизнес анализ у нас

Компанията Инфос обяви днес навлизането си на пазара за BI решения у нас. Новият партньор на QlikTech ще разпространява популярните в света продукти за бизнес анализ QlickView.

„Ще предложим QlickView на компаниите във време, когато те усилено търсят начин да оптимизират разходите си”, заяви Орлин Дочев, мениджър бизнес развитие в Инфос.

Представителите на компанията наблегнаха на лесната работа с QlikView. Извършването на бизнес анализи и търсенето във фирмената документация е толкова лесно, колкото и със стандартен офис софтуер, посочиха от Инфос.

Чрез QlikView компаниите ще могат да използват огромните обеми данни, които ежедневно генерират, за да изградят база за вземане на стратегически обосновани решения за развитие на бизнеса им.

„Можем да отговорим на нуждите на мениджърите от гъвкав и надежден инструмент за изготвяне на детайлни справки и анализи в реално време”, каза Боян Мартинов, търговски директор на Инфос. „Трябва да се погледне гората, а не дърво по дърво – това е идеята на BI, бизнесът да има инструмент, с който да следи всичко от различните източници на данни”.

QlikTech оперира у нас чрез представител и мрежа от няколко партньора. Инфос ще предоставя цялостно обслужване в областта на BI софтуера. Ръководството на компанията изтъкна като предимство спрямо конкурентите предлагането на бизнес консултиране при внедряване на BI.

Типичната инсталация на QlikView отнема 20 работни дни. Бързото внедряване означава по-малка инвестиция от страна на клиента, което в българските условия е съществено предимство, подчертаха от Инфос.

Годишно у нас се извършват около 30-50 имплементации на BI софтуер, а QlikTech държи над 50% от пазара на средния и малък бизнес. Средната цена на една инсталация е около 20-30 хиляди евро, което определя годишния пазар на 1-1,5 милиона евро.

Инфос очаква пазарът да бележи 20% годишен ръст в близка перспектива. Много компании и в момента имат BI решения, без да знаят за това. Правят се например чудеса с Excel. Но това е излишно, тъй като една истинска BI система се изплаща само за няколко месеца, коментира Орлин Дочев.

Водещи телекоми у нас също внедряват BI решения, като изпълнителите са чужди компании. Става въпрос за проекти на стойност от порядъка на десетина милиона евро, които променят като цяло обема на BI пазара.

Инфос планира да участва и в сегмента на големите проекти, в ролята на подизпълнител. Компанията има амбиции да се включи и на международния пазар, когато натрупа опит с конкретни индустрии в България.

Браншовете, които имат най-голям интерес от внедряване на BI системи на този етап, са търговията на едро и дребно, както и производствените компании. На първо място BI се търси за търговската и финансовата част от дейността, посочиха от Инфос.

Що се отнася до модела на доставка на BI решенията, то бъдещето на QlikView, както и на компаниите за CRM и ERP продукти, е свързано в голяма степен с облачните услуги, освен инсталациите на място при клиента.

Коментар