Социалните медии загатват изборни резултати

Кандидатите на републиканците за Сената в САЩ по време на междинните избори през ноември са имали средно четири пъти повече „фенове“ във Facebook и пет пъти повече „последователи“ в Twitter в сравнение с опонентите си от Демократичната партия, според неотдавнашен анализ.

HeadCount, един непартийна организация, която работи с музиканти за насърчаване на е проследила феновете на всеки профил на партиен кандидат във всяка социална мрежа. Оттам твърдят, че социалните мрежи до голяма степен могат да подскажат евентуалния изход от избори. "Разликата е толкова драматична, колкото никога не бихме си представили", казва Анди Бърнстейн, изпълнителен директор на групата.

Кандидатите на Републиканците са имали 1,43 милиона фенове на страниците си във Facebook, свързани с кампаниите си. Демократите от своя страна са имали по-малко от 300 000 фенове. В Twitter републиканскте кандидати са имали близо 520 000 последователи, а демократите – по-малко от 90 000, според доклада.

Това прави средно над 38 700 фенове за всеки кандидат на републиканската партия и повече от 8200 за всеки демократ във Facebook. В Twitter, всеки републикански кандидат е имал средно около 14 000 последователи, а всеки демократ – около 2500.

"Очевидно това, което се вижда, е съществуваща база, мотивирани база – нещо, което всеки кандидат иска да има,“ казва Бърнстейн. Според него, социалните медии са мощен „барометър“ за страстите на хората.

Самите политици осъзнават силата на социалните медии доста добре. Кейти Харбат, директор по новите медии в кампанията на републиканците, казва, че кандидатите не случайно са търсели последователи и фенове в социалните мрежи и са използвали реклама именно там, за да привлекат поддръжници. "За нас това е огромен инструмент, който помага нашето послание да достигне до хората", каза тя. "Facebook вече надмина Google по отношение на това колко трафик докарва на нашия сайт."

Естествено, превръщането на фенове в гласове е друг въпрос и едва ли е коректно да се приеме, че колкото са феновете на даден кандидат, толкова ще са и гласуващите за него. И все пак броят на привържениците, регистриращи се във Facebook групи и Twitter последователите са доста недвусмислен барометър за настроенията на електората.

Коментар