Току-що приключилият Международен панаир Пловдив накара много хора да говорят за продължаващия упадък на изложението, заявиха от Българската стопанска камара.
Все по-малко са българските производители, които поставят изложението в своите маркетингови планове. Браншови асоциации ограничават или дори прекратяват участието си, твърдят от БСК в писмо до министъра на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков.
На територията на панаира чуждестранни дипломатически представители споделят разочарованието на своите изложители – не виждат смисъл да участват. Намалява интересът към изложенията от производители и търговци в региона, категорични са от камарата.
Въпреки тази тежка ситуация и въпреки продължаващата в България икономическа криза, БСК продължава да смята, че МПП може да се ползва като инструмент на икономическа политика.
Според БСК, случващото се с МПП през последните години е необяснимо. Камарата изтъква няколко смущаващи факта:
– Предоставяне на държавните активи на панаира без търг, конкурс или конкретни условия за развитие;
– Липса на визия за какво може да се използва МПП и в каква посока да се развива;
– Демонстративна пасивност от страна на държавните представители в Борда на директорите, продължила години;
– Отблъскване на потенциални изложители – първоначално на българските производители и индустриални съюзи, а вече и на чуждестранните.
„Бихме се радвали, ако министерството инициира дискусия за бъдещето на панаира, като предварително оповести своето отношение по повдигнатите въпроси. Смятаме, че разглеждането на темата не може да понесе по-нататъшно отлагане и затова очакваме ваш отговор при първа възможност”, се казва в писмото до Трайков.