Контракс пусна онлайн сервизна система

Контракс пусна в експлоатация специализиран софтуер и хардуер за развойна дейност и сервизни услуги. Инвестицията е на обща стойност 877 800 лв., като 60% от нея е съфинансирана от Оперативната програма „Конкурентоспособност”, съобщи компанията.

Пазарът на сложните ИКТ проекти налага на Контракс да има капацитет за разработка на собствен софтуер, пригоден според нуждите на съответния клиент и с минимум дефекти, както и да бъде в състояние да поддържа ефективно работеща системата на клиента и да отстранява бързо текущите й проблеми, посочиха от компанията.

Съвременното тестване на софтуера за дефекти се извършва автоматизирано със специализирани софтуерни инструменти, чиято работа се обезпечава от тестови сървъри и мощни крайни работни станции, на които програмистите разработват и тестват произведените решения. Именно тези софтуерни инструменти и тестови сървъри се осигуряват със спечеления проект „Инвестиции за производството на софтуер и предоставяне на сервизни услуги за комплексни ИКТ системи по световни стандарти”.

Другият компонент на проекта включва инсталиране на единна система за управление на сервизните услуги онлайн. Сервизната система ще регистрира в реално време проблемите на ИТ системите на клиентите и ще управлява тяхното разрешаване. Тя ще намали разходите по обслужване и управление на клиентските ресурси и ще повиши нивото на качество на обслужване, поясниха от компанията.

В средносрочен и дългосрочен план Контракс цели да бъде водещ проектант и изпълнител на индивидуални ИКТ решения за големи клиенти в България и конкурентен системен интегратор на Балканите и в Европейския съюз. С помощта на спечеления грант фирмата усъвършенства материално-техническата база, която дава възможност да се създават и поддържат конкурентни ИКТ решения на големи български и чуждестранни клиенти.

Не на последно място, проектът ще доведе до откриване на нови работни места и ще допринесе за опазване на околната среда, подчертаха от Контракс.

Коментар