Глобул отново сезира Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) за некоректни практики на други оператори, които създават съществени затруднения за потребителите, желаещи да пренесат своите номера.
В конкретната жалба Глобул посочва изключително драстичен случай с компанията „Куадрант Бевъриджис” (дистрибутор на „Пепси” за България), която още в началото на септември е подала заявление за пренасяне на 198 номера от мрежата на Мобилтел към мрежата на Глобул.
Съгласно процедурата, Мобилтел, като даряващ доставчик, e трябвало в двудневен срок да отговори на Глобул по подадената заявка дали са налице основания за отказ на преносимост на заявените номера и дали може да се премине към реално пренасяне на номерата. Такъв отговор досега нe е имало от страна на Мобилтел, като операторът е изтъкнал технически проблеми.
Глобул твърди, че служителите на Мобилтел са извършили още едно нарушение, като осъществяват контакт с „Куадрант Бевъриджис” и им предлагат агресивни оферти за предоставяне на мобилни услуги, както и да се откажат от заявлението за преносимост.
„Това представлява сериозно нарушение на правилата за пренасяне на номера”, посочват от Глобул. В резултат от забавянето на заявката, за фирмата е изтекъл нормативно определеният срок за преносимост от 30 дни, което означава, че процедурата трябва да започне отначало.
Глобул счита, че тези практики създават сериозни и необосновани пречки пред свободния достъп на клиентите до услугата „пренос на номерата на едно гише” и са проява на нелоялни търговски практики. Компанията призовава КРС да наложи санкции на Мобилтел и да бъдат предприети спешни мерки за преустановяване на извършваните нарушения.