Потребителите в ЕС са недоволни от интернет

Доставките на интернет услуги са един от трите пазара, които не оправдават очакванията на потребителите в ЕС, според публикуваното днес есенно издание на индекса за развитие на пазарите на дребно за 2010 г. Другите два пазара са „Инвестиции, пенсии и ценни книжа“ и „Услуги, свързани с недвижими имоти“.

Най-много оплаквания са регистрирани на пазарите на мобилните телефонни услуги, достъпа до интернет, новите коли и текущите банкови сметки. В горния край на стълбицата с добри резултати се нареждат авиокомпаниите въпреки настъпилите през пролетта на 2010 г. смущения.

Доставките на интернет услуги са един от пазарите с най-висок процент на срещнали проблеми потребители и на който в различните части на ЕС цените варират в голяма степен.

Достъпът до интернет е от ключово значение за приобщаването към цифровото общество и за цифровия единен пазар. Ето защо Европейската комисия ще стартира две пазарни проучвания, за да се анализират в дълбочина причините за сегашното положение и за да се набележат мерки в областта на отделните политики.

Индексът класира потребителските пазари според показателите сравнимост, доверие на потребителите, удовлетвореност на потребителите, проблеми, оплаквания, лесна смяна на доставчика, цени и др. Така се цели да бъдат установени най-застрашените от неправилно функциониране пазари, след което да се направят последващи проучвания, които да анализират проблемите в дълбочина и да набележат необходимите мерки за действие в областта на отделните политики.

Коментар