75% от потребителите в интернет посещават социални мрежи за лични цели. Други 25% влизат в сайтове от този род изключително с работна цел, а повече от една пета (22%) от посетителите съвместяват полезното с приятното, сочат резултатите от глобално проучване на Romir.
Най-посещавани за лични цели са социалните мрежи Facebook и YouTube, съответно с 58% и 57%, следвани от Twitter с 14%. За решаване на бизнес задачи във Facebook влизат 23% от аудиторията, а в YouTube – 21%. При LinkedIn този показател е 12%, Twitter има 11%, а Baidu – 10%.
Всеки трети потребител, влизащ в социални мрежи от мобилно устройство, се оплаква от недостатъчно надежден и бърз интернет. 10% пък считат тарифите за достъп високи.
Основната маса потребители на социални мрежи и интернет предпочитат пасивното онлайн поведение, т.е. да четат и преглеждат уеб страници.
Младежите на възраст от 16 до 24 години не попадат под общия знаменател, създавайки активно потребителско съдържание. Благодарение на тях, се развива съдържание, което генерира голям трафик – от рода на аудио и видео файлове.