Европа постепенно настига САЩ по разходи за реклама в мрежата. 14,7 млрд. евро са инвестирани в онлайн реклама през 2009 г. в дигиталното пространство на Стария континент, стана ясно днес на webit 2010.
През миналата година инвестициите в онлайн реклама в САЩ възлизат на 16,26 млрд. евро, докато година по-рано те са 16,83 млрд. евро. За сравнение, обемът на тези инвестиции в Европа през 2008 г. е малко над 13 млрд. евро.
„В условията на криза дигиталният маркетинг продължава да бележи развитие в Европа и на националните пазари на континента, което е много положителна тенденция”, заяви Ален Йоро, президентът на IAB Europe.
Най-много инвестиции за рекламни и маркетингови активности в интернет спрямо броя на потребителите на мрежата са направени в Чехия. Там този дял възлиза на близо 50 евро средно на потребител, докато в България са инвестирани между 3 и 4 евро на човек, ползващ интернет.
Към януари 2010 г. в Централна и Източна Европа броят на интернет потребителите възлиза на близо 117 милиона от общо около 300 милиона население, показва изследване на IAB Europe на 15 национални пазара в региона. Най-голямата част от тях са в Русия, където броят на потребителите на мрежата е около 40 млн. души.
Спрямо януари 2009 г. година, ползващите интернет в Централна и Източна Европа са се увеличили с близо 9 млн. души. Най-голям ръст те са отбелязали в Украйна, където броят им е нараснал с около 15 % за 1 г.