Емоционално ориентираните реклами са най-успешни, каза вицепрезидентът на BBC Worldwide Том Боуман по време на презентацията си днес на изложението за дигитален бизнес webit 2010.
„31% от решенията, които взимаме, се основават на емоционалната ни реакция. Затова рекламните кампании, дори за най-обикновени продукти, са по-успешни, когато залагат на емоцията”, каза Боуман.
Тенденцията в онлайн рекламата е да расте таргетирането според поведението и интересите на потребителите в мрежата. Към май 2010 г. делът на таргетираната реклама в онлайн портфейла на BBC е близо 12%, разкри вицепрезидентът.
Според него, при продажба на интернет реклама трябва да се взаимства подхода от телевизията и външната реклама. "Те предлагат ограничено количество позиции. По същия начин и на един сайт няма смисъл да продаваме реклами, които знаем, че не са атрактивни за купуване", обясни още Боуман.
За успеха на рекламните послания е важна и репутацията на носителя им, смята Боуман. 94% от посетителите на сайта с новини на BBC влизат в него директно, без да ползват интернет търсачки. 64% oт потребителите посещават страницата по няколко пъти на ден, а статистиката показва, че посетители на сайта са поне една четвърт от бизнес елита в Европа.