Онлайн игри, интересни теми и запознанства са най-често търсеното съдържание от децата, каза по време на webit 2010 Хайми Бехар от най-голямата медийна група в Турция – Хюриет.
Децата търсят съдържание, препоръчано от техни връстници, а не от техните родители, което поставя под въпрос безопасността им в интернет. Проучвания на Хюриен показват, че децата онлайн често се представят за по-възрастни, отколкото са и така се увеличава рискът за тяхната безопасност.
В продължение на 1 година медийната група Хюриет работи по проекта Tipeez – портал, адаптиран за деца, който съдържа най-предпочитаните от подрастващите формати – игри, чатове, форуми, възможности за създаване на блогове и лични сайтове.
Проектът вече се развива успешно в САЩ, Израел и Русия. Основното му предимство е, че поддържа съдържание, което е безопасно и същевременно атрактивно за децата.
Една от целите на проекта е да обогати социалните контакти на децата от по-слабо развитите райони на Турция, като им създава възможности да общуват виртуално със свои връстници.
Специално създадените чатове се модерират така, че да не съдържат неподходяща за възрастта тематика и език. Те са достъпни от 9 сутринта до 9 вечерта и така формират безопасна онлайн култура у малките потребители.
Рекламата в детския портал, създаден от Хюриет, е силно ограничена, а цената е много по-ниска в сравнение с тази в останалите им сайтове. Според Хайми Бехар, децата са много по-склонни да последват рекламна връзка, ако тя е атрактивна и анимирана.
С този проект са обхванати над половин милион деца в Турция, което представлява 45% от младите онлайн потребители в страната.