Интернет индустрията видя потенциал в България

Мениджъри от най-големите интернет компании в света определиха България като подходяща локация за развитие на бизнеса си в Югоизточна Европа, стана ясно от провелото се миналата седмица в София изложение webit2010. Това означава сериозен потенциал за разкриване на нови работни места, обучение на кадри и нови възможности за местния бизнес у нас, коментираха организаторите на webit.

„Не съм си представял, че е възможно някой да мотивира толкова много хора в ЦИЕ да обсъждат и да се интересуват от теми, свързани с дигитален маркетинг, е-търговия, социални мрежи и медии. Това показва, че ние може би сме закъснели в развитието на тези пазари и трябва да побързаме”, каза Алекс Маркс, директор „Маркетинг” на eBay.

Големият интерес към webit е доказателство заYahoo, че стъпките и плановете на компанията към региона са навременни и процесите трябва да бъдат ускорени, коментира Марвин Лиао, търговски директор на Yahoo за Европа, Африка и Близкия изток.

В дискусиите за българския пазар се формулираха и основните предизвикателства и причини за по-слабото развитие на дигиталната индустрия в страната спрямо останалите държави от региона – липса на достатъчно обучени и образовани кадри, способни да създават и реализират дигитални стратегии, а не отделни проекти със съмнителен успех и ефективност.

По време на Webit 2010 бе обявено, че под егидата на Webit Ambassadors и с подкрепата на най-големите световни организации на рекламната, маркетинг и дигитална индустрия, през 2011 г. се планират поредица от обучения за малкия и среден бизнес в България и страните от Югоизточна Европа. Сред темите на обучението ще бъдат бързото навлизане в дигиталния маркетинг, използването на социалните мрежи за маркетинг, успешни онлайн продажби за търговци на дребно и др.

Сред над 5000 посетители на събитието се открояваха 2 основни групи – професионалисти от интернет индустрията от държавите в региона и топ маркетинг и рекламни специалисти от България и съседните страни.

„България стана притегателен център и събра целия дигитален свят“, каза Ален Йоро, президент на IAB Europe. Ето защо Webit е едно от двете международни събития за Европа, които ние като като асоциация на индустрията подкрепяме с всички сили и средства.

Коментар