По-малко от десет от общо 37 фирми вносители на компютърен хардуер и софтуер у нас остават реално на пазара, сочи нов анализ на агенция CBN – Pannoff, Stoytcheff and Co.
Нови пазарни лидери пробиват само в три от 28-те от изследвани ИТ сегменти. В най-големия хардуерен бизнес – преносимите компютри нов играч влиза убедително в Топ-3, като едва шест марки държат над 90% от най-продаваните лаптопи в страната – на практика пазарът вече е разпределен, обявиха от CBN.
При ИТ марките от общо 201 световни ИТ компании най-много първи позиции имат американски компании – 11, следвани то тайвански представители – 7.
В проучването са участвали дилърски фирми от 19-града в България с над 80 млн. лева сумарни продажби, които имат общо 785 служители.
Междуфирменият пазар на ИТ продукти възлиза на 500 млн. долара, а дистрибуторите осигуряват работа на около 1000 души, по оценка на CBN. Като цяло, ИТ бизнесът мъчително се опитва да излезе от кризата, а конкуренцията се е ожесточила още повече, заключава анализът.