Нов информационно-административен център бе открит в Народното събрание по проект „Модерна парламентарна администрация в услуга на обществото”. Осигурен е достъп от едно място на граждани, обществени организации и юридически лица до всички звена на парламентарната администрация и всички постоянни парламентарни комисии.
Центърът ще приема и регистрира сигнали, предложения, запитвания, заявления, декларации и подписки, адресирани до Народното събрание, ще предоставя информация за работата на парламента, парламентарните комисии и народните представители и ще приема и регистрира заявления за достъп до обществена информация, която е създадена или се съхранява от НС.
Пред вратите на центъра и пред централната сграда на НС са монтирани обществени информационни терминали, чрез които посетителите ще имат пълен достъп до обновения интернет портал www.parliament.bg. Той вече съдържа много повече информация и дава възможност на потребителите по електронен път да подадат сигнал или предложение и да получат входящ номер и информация за неговия ход, да се абонират за определен вид информация и да наблюдават он-лайн пленарните заседания.
Хора с увреждания ще могат да ползват информационно-административните услуги на центъра в стая № П2 на партерния етаж на сградата на пл. Княз Александър І” № 1, където е осигурена и компютърна конфигурация за достъп до интернет портала на Народното събрание .
Фронт-офисът на ИАЦ работи с граждани всеки работен ден от 9.30 до 16.30 ч., като достъпът до него е свободен и не изисква издаването на пропуск, уточниха от НС.
Досега средно на месец в парламента се получават 150-160 запитвания, но броят им се увеличава, съобщи главният секретар Иван Славчов. На интернет портала на НС са качени стенографските протоколи от последните четири парламента. Вероятно до края на 2011 г. всички протоколи от пленарни заседания от Учредителното събрание от 1879 г. насам ще бъдат обработени и публикувани на сайта, допълни Славчов.