Правителството прие промени в три наредби с цел да се облекчи процедурата по внедряването на електронни административни услуги. Постановлението регламентира мерките, необходими за успешно осъществяване на електронното управление.
Променени са наредбите за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност, за вътрешния оборот на електронни документи и документи на хартиен носител в администрациите и за регистрите на информационните обекти и електронните услуги.
Промените облекчават процедурата по внедряването на електронни административни услуги до подготовката на целия комплекс промени, съобщи МС.
Основната промяна се състои в стесняване на обхвата на задължителната сертификация на административните информационни системи (АИС) за оперативна съвместимост и информационна сигурност. Задължителните проверки, които са предвидени в Наредбата за общите изисквания за оперативна съвместимост и информационна сигурност, създават предпоставки една АИС да се проверява за информационни обекти, които не са необходими за нейното функциониране и които по принцип тя не поддържа. По тази причина се утежнява ненужно както проверката, така и самата информационна система.
Остава възможността заинтересованите лица да сертифицират допълнително, без това да е задължително, информационната система чрез проверка по създадения документ „Данни за пренос между информационни системи” и проверка по Сертификационния списък на данните, поддържани от административните информационни системи.