Жените и колите – някои стереотипи вече са развенчани

Когато става на дума за „цапането” под капака, българските жени показват изненадваща готовност сами да проверят и да се уверят, че всичко е наред с колата им. 52% от българските жени твърдят, че често проверяват моторното масло, докато румънките и сръбкините далеч не са толкова склонни да правят това (25% от румънките шофьори и 38% от сръбкините шофьори), като повечето от тях разчитат на годишната поддръжка на колата, сочи проучване на Chevrolet.

Въпреки, че българите карат по-стари коли (80% от анкетираните са заявили че карат коли, които са на повече от 6 години), те се грижат добре за тях. Резултатите от изследването показват, че 34% от шофьорите в България мият колите си веднъж седмично, а 26% веднъж на две седмици.

В Румъния и Сърбия повече от 40% от шофьорите мият колите си веднъж седмично и около 30% веднъж на две седмици. Това не е изненадващо след като 70% от колите в Румъния са по-нов модел и изглежда собствениците им се стремят да ги поддържат свежи.

Мъжете шофьори в България също показват, че знаят доста добре кога трябва да се сменят маслото на колата, на фона на съседите от Сърбия и Румъния. 79% от българските мъже знаят, че трябва да сменят маслото на колата си след изминаването на поне 10 000 км , докато това потвърждават само 61% от сърбите шофьори и 63% от тези в Румъния.

В допълнение, българските жени шофьори побеждават съседките си в Сърбия и Румъния по отношение на познаването на светлинните индикатори на таблото. 72% от българките твърдят, че са опитни шофьори, които познават до основи колата си, докато този процент при румънките е 55 и съответно 67 при сръбкините шофьори.

Във всичките три страни приблизително половината от анкетираните жени са заявили, че предпочитат малки и симпатични коли. Градската кола на Chevrolet от този тип е  Spark – практичeн, с ниска консумация на гориво и ниски вредни емисии.

За сравнение, въпреки общото предположение, че мъжете предпочитат бързи спортни коли, проучването показва, че българите оценяват повече от съседите си комфорта на големите семейни коли (57%).

Проучването обхваща 4700 шофьори в 11 европейски страни, от които 1500 в България, Румъния и Сърбия. Резултатите показват сходност в навиците на шофьорите в съседните страни. Изглежда, че падналият сняг и заледени пътища не изненадват шофьорите, тъй като повечето от тях са сменили летните гуми със зимни в края на есента.

Все пак обаче 82% от българските и 72% от сръбските шофьори са били по-нетърпеливи в това отношение от румънските (59%), при които 24% са изчакали да падне първия сняг, за да сменят гумите на автомобилите си.

Проучването показа, че когато става на дума за поддръжка на автомобила, значителен брой от хората смятат, че са си свършили работата добре – 75% в България и 69% в Румъния са си дали двете най-високи оценки, докато 66% от сръбските шофьори се оценяват по-скромно.

Коментар