Виваком обяви, че ще премахне клаузата за автоматично подновяване на срочните договори. Компанията ще въведе новите правила от 1 март 2011 г. След изтичане на срочния договор той автоматично се превръща в безсрочен и може да бъде прекратен с едномесечно предизвестие.
Решението беше потвърдено по време на среща между Комисията за регулиране на съобщенията и представители на мобилните оператори днес.
Виваком обяви също, че очаква от другите два големи оператора на пазара „да въведат същите условия в най-кратък срок”.
Ако срочните условия от клаузата за автоматично подновяване не бъдат премахнати от конкурентите в срок от един месец след преустановяване на тази практика от страна на Виваком, телекомът ще бъде принуден също да я върне в действие, тъй като това ще го постави в най-неблагоприятната позиция на пазара, подчертаха от компанията.
М-Тел, от своя страна, обяви, че принципно подкрепя премахването на клаузата за автоматично подновяване на договори, ако тя се приложи едновременно и от другите два оператора, както и от всички компании в сектор Комуникации.
„Преди въвеждането й обаче е необходимо темата да бъде подложена на задълбочено обсъждане от всички гледни точки и аргументи”, коментираха от М-Тел.
Компанията ще участва активно в работната група, която предстои да бъде сформирана. „Бихме искали още веднъж да поясним, че предвид голямата клиентска база, която има Мобилтел, за въвеждането на тази промяна е необходимо технологично време”, посочиха от най-големия мобилен оператор в страната.
Глобул излезе с подобно изявление, в което се казва, че „ще предприеме нужните действия по премахване на спорната клауза от срочните договори, след като бъдат уточнени конкретните параметри, начин, условия и срокове за това. След извършени проверки, компанията е установила, че актуализирането на договорите за нови абонати ще отнеме приблизително два месеца.
„Практиката за автоматично подновяване на договорите трябва да бъде преустановена и от доставчиците на фиксирани услуги, интернет и телевизия”, заяви Ясен Гуев, Директор „Корпоративна политика” на оператора.