Митове, измислици и лоши съвети пълнят бизнес книгите

През 2006 година излязоха много бестселъри за бизнес, повечето от които обещаваха да научат хората как да забогатеят бързо и лесно. Голяма част от тях предлагаха подвеждащи, противоречиви или просто явно лоши съвети, смята бизнесменът и автор Кийт Дж. Кънингъм.

Той е написал книгата "Ключове към съкровищницата", където казва, че единствените хора, забогатели от тази лавина от невероятно глупави книги за „милионери”, са техните автори. 

За Кънингъм, който е бил наставник на хиляди успели хора на бизнеса, най-лошата заблуда е да се съветват читателите, че начинът за забогатяване е чрез пасивни приходи, което означава, че вие не правите нищо – парите ще го направят за вас. Погрешно е да се смята, че няма нужда да сте активни във вашия бизнес или инвестиции, казва той.

Съществува също така измисленото обещание, че по-успешна е работата „върху” вашия бизнес в сравнение с работата „във” вашия бизнес. Според тази теория, вие сте „губещи”, ако работите за някого или работите в собствената си фирма.

„Очевидно, само инвеститори и хора със собствен бизнес, които не са директно въвлечени в ежедневните операции на своите фирми, имат интелектът, необходим, за да бъдеш милионер" – това твърдение е дълбоко погрешно, според Кънингъм. Кажете го на Бил Гейтс, който в първите години на развитие на Microsoft лично преглеждаше и често преработваше всеки програмен ред от софтуера на неговата компания. Майкъл Дел и Уорън Бъфет все още редовно отчитат по 60 до 70 и повече часа седмично работа в собствения бизнес.

Друг разпространен мит, често срещан в много бестселъри, е, че е достатъчна само една брилянтна идея, която да ви направи богати. „Много хора имат чудесни идеи," казва Кънингъм. "Но ако не можете да осъществите тази идея и да покажете, че тя осигурява постоянно предимство пред конкуренцията, тя си остава просто една добра идея и нищо повече."

"Ключът към изграждането и задържането на богатство е да научите и да овладеете важни бизнес умения," смята авторът на "Ключове към съкровищницата”. "Аз вярвам, че най-важното умение, което бизнесменът може да има, е финансова грамотност, способност да чете и разбира финансови представяния. Иначе прилича на пилот на самолет, който не разбира за какво служат всичките уреди за контрол на полета", казва Кънингъм.

Ключът към успеха е да се погледне към онези 400 най-успели в бизнеса от класацията на Forbes. Те не са стигнали дотам с промяна на мисленето, с пасивни методи или с четене на най-новите книги за психология на бизнеса. Те са научили важните бизнес умения, как да предлагат своя продукт и как да извършват продажби.

Коментар