Поредна трудна година за бизнес софтуера

Продажбите на ERP системи в България и тази година ще бъдат в усложнена и тежка обстановка, в условията на уникално висока конкуренция за малко платежоспособни клиенти, твърди в своя блог анализаторската агенция CBN.

Основен проблем за продажбите на бизнес софтуер е, че повечето компании видимо не познават в детайли икономиката извън ИТ сектора и не отделят ресурс, за да анализират уникалните процеси, които се случват в реалния бизнес в страната, вследствие на кризата, коментират от агенцията.

„Наблюдаваме маркетинг, сведен до тривиални и скучни семинари, странно позиционирани и неразбираеми банери и доста елементарна авто реклама – все неща с много ниска степен на полезност и доверие за крайния клиент в тази тежка обстановка. Прекалено се разчита на вариантите "вътрешен човек" или международен клиент, не на качествата и възможностите на продукта, екипа и историческите постижения на компанията на пазара”, е мнението на CBN.

Добрата новина е, че реалният бизнес в България има голяма необходимост от бизнес софтуер. Пазарът може да тръгне нагоре, но с други, убедителни подходи – обърнати към проблемите на клиентите, съобразени с условията на продължаващата икономическа криза в страната.

Представените в страната международни компании, производители на бизнес софтуер, имат бизнес планове за много сериозен ръст, но първите икономически индикатори недвусмислено сочат, че той няма как да се случи и някои ще „изгорят”.

Коментар