Рекламата щe храни и устремения към борсата Skype

Skype, най-популярната услуга за IP телефония, ще започне да помества реклами вътре в своя програмен интерфейс. Всеки ден потребителите ще виждат само по едно съобщение от даден рекламодател, става ясно от официално изявление в блога на компанията.

 
Потребителите на безплатни Skype услуги скоро ще започнат да виждат и рекламни послания в своето любимо приложение  

В момента новата функция е на експериментален етап. Skype проучва в какъв формат и обем могат да се внедрят рекламни съобщения в клиентската част на услугата, без да се нарушава утвърдения начин на работа с нея.

Първите рекламни блокове ще бъдат насочени към потребителите в САЩ, Великобритания и Германия. Рекламата ще се показва на главната страница на Skype клиента под Windows. Очаква се това да бъдат послания от компании като Groupon, Visa, Nokia и др.

Skype ще привлича рекламодатели, използвайки таргетиране по пол, възраст и географски признак. В повечето случаи рекламите ще се показват на потребителите на безплатни Skype услуги.

Несъмнено Skype може да е много интересен за рекламодателите, насочени към масовия сегмент. Макар и да й липсват уникални рекламни свойства, VoIP услугата има потенциал да стане значима на рекламния пазар, предвид огромния брой потребители, които има.

Дълго време Skype търси печелившия бизнес модел. Интеграцията на услугата в мощния онлайн аукцион eBay не даде очаквания резултат. Насочването към рекламата като източник на доходи е напълно логична стъпка за интернет базирана компания със стотици милиони потребители, особено като се имат предвид успехите на проекти като Google и Facebook.

През първото полугодие на 2010 година Skype акаунтите достигнаха 600 милиона, но активните потребители, ползващи услугата поне веднъж месечно, са не повече от 124 милиона. Приходите на компанията за същия период възлизат на 406 милиона долара, от които печалба са $13,2 млн.

Skype печели основно от услугата SkypeOut, която й носи 87% от приходите. Чрез нея потребителите могат да звънят срещу заплащане на стационарни и мобилни номера от своите акаунти. Само 8,1 милиона души обаче ползват SkypeOut, а месечните приходи от 1 абонат са средно 8,35 долара.

На практика Skype разчита на приходи от 6,5% от всичките си активни потребители. Подобен неефективен бизнес модел естествено подтиква компанията да търси нови начини за приходи от иначе огромната аудитория. Облъчване на „безплатните” потребители на услугата с реклама е една обещаваща, доказано работеща възможност.

Засилената активност на Skype за привличане на приходи се обяснява и с предстоящото излизане на компанията на борсата. IPO-то на Skype вероятно ще се състои още през тази година. Според Ройтерс, ръководството на Skype се надява да привлече от 750 милиона до 1 милиард долара от първично публично предлагане на акции.

по темата: „Рекламата щe храни и устремения към борсата Skype”

добавете коментар...

  1.   

    За рекламата оправдание няма. Рано или късно някой ще измисли програмка, с която да ги разкара. И аз ще си я сваля веднага.

  2. скайп фен

    нищо не ми пречи да има реклами – безплатна услуга е и ми върши чудесна работа

  3. MNSP

    Логично, при толкова клиенти да изкарват смешни 400 милиона долара е срамота. Но рекламния клон може и да се скърши вече, всичко живо оттам иска да печели

Коментар