Samsung изненада и себе си на ноутбук пазара

Българският пазар приема ноутбуците с марка Samsung по-бързо от очакванията на самата компания. Оценката се базира на резултатите от продажбите в първите месеци, откакто корейският производител предлага лаптопи у нас.

 
Шакир Ахмедов, мениджър ИТ продукти в регионалния офис на корейския гигант Samsung Electronics, не скри, че силният старт в бизнеса с лаптопи на българския пазар е надминал очакванията и на самата компания

 

Гигантът в електронната индустрия, отговорен за една четвърт от брутния вътрешен продукт на Южна Корея, започна инвазията си на компютърния пазар в България през януари тази година. Компанията предложи седем модела ноутбуци и нетбуци, спечелили множество награди на световните пазари.

„Резултатите ни изненадаха много приятно. В някои седмици дори изпреварихме по продажби марки, представени у нас от много години”, заяви Шакир Ахмедов, мениджър ИТ продукти в регионалния офис на Samsung.

Ноутбуците от серии R и RV са насочени към потребители, които ценят мобилността вкъщи. Повече забавление и мощност предоставя серията RF, а моделите SF отговарят на изискванията за стилен дизайн. Всички преносими компютри на Samsung разчитат на Intel процесори, което, според компанията, е допълнително конкурентно предимство.

През януари някои пазарни наблюдатели коментираха, че Samsung влиза късно на българския пазар за преносими компютри. Но летящият старт в продажбите, подпомогнат от силните позиции на марката в останалите сегменти, е предпоставка Samsung да завоюва сериозен пазарен дял при ноутбуците.

На този етап компанията не се ангажира с конкретни цифри. „За пазарен дял предпочитам да говорим през следващите тримесечия. По-важно в момента е потребителят да разбере предимството да притежава лаптоп с марката Samsung”, каза Шакир Ахмедов.

Според него, от все по-голямо значение за потребителите ще бъде устройствата, които купуват, да са част от една среда и да работят в синхрон.

„Почти всяко семейство и всеки офис притежават уред с марката Samsung – телевизор, мобилен телефон, монитор, принтер, прахосмукачка, микровълнова печка. Преди време се купуваха отделни, несвързани едно с друго устройства, но сега е важно да можеш да управляваш телевизора от мобилния си телефон, да споделяш файлове, без да инсталираш допълнителни приложения и т.н. Същото важи и за професионалните екрани, системите за видеоконференции, управлението на печата и облачните решения (cloud computing). Точно тук е силата на Samsung – предлагаме голяма гама от продукти, които работят като едно цяло. Никоя друга марка не може да се похвали с това”, каза Ахмедов.

Преди по-малко от месец Samsung обяви нова стратегия, наречена „По-умен живот” (Smarter Life). На форум в Будапеща компанията показа иновативни телевизори с интернет връзка, дигитални фотоапарати, мобилни технологии, лаптопи и принтери, отговарящи на концепцията за „по-умен живот”. Трите нейни стълба са умен дизайн, умно изживяване и умна връзка.

 
  Ръководеното от Шакир Ахмедов поделение за ИТ продукти на Samsung планира партньорства с български компании в областта на софтуерните разработки и производството

Същевременно, ИТ подразделението на Samsung у нас планира да подпомогне български компании в разработката на приложения за оптимизиране на бизнеса и управление на съдържанието. Освен това регионалният офис преговаря с български производители за партньорство в перспективни области от ИТ индустрията. По неофициална информация, Samsung ще вложи в това начинание около половин милион евро. От офиса на корейския гигант у нас обаче не пожелаха да разкрият подробности за проекта.

В световен мащаб Samsung планира да увеличи доставките на ноутбуци с над 60% през настоящата година. През 2010-та компанията продаде 10 милиона ноутбука, а през тази планира да достигне 16-17 милиона, писа наскоро digitimes.com.

Според анализаторите на РС пазара, Samsung има предимство спрямо останалите доставчици, тъй като сама си произвежда ключовите компоненти за мобилни компютри, вкл. дисплей, памет, твърд диск, оптично устройство и датчици за изображения, като е лидер на пазара за някои от тях. Това, от една страна, прави неуязвима компанията при дефицити на пазара, а от друга – гарантира високото качество, тъй като контролът е изцяло при нея. Компоненти от Samsung използват и останалите водещи марки лаптопи.

В производствената концепция на Samsung е залегнала грижата за околната среда. Компанията се фокусира върху създаване на по-малки, тънки и олекотени продукти, с много нисък въглероден отпечатък. Новите опаковки за ноутбуци са с 20% по-малки, а при нетбуците – с 25% в сравнение с 2009 г. Това оказва съществено влияние при транспорта на компютрите, в резултат на което намаляват и въглеродните емисии. В допълнение, всеки ноутбук има сертификат Energy Star 5, който гарантира, че продуктът е енергоспестяващ.

Samsung поддържа сервизно обслужване за лаптопите си в 78 държави, благодарение на което потребителят получава продукта си обратно за 3 дни. Именно тази бърза реакция накара потребителите във Великобритания да поставят Samsung на първо място по критерий „удовлетворение на потребителя” в класацията на PC Pro UK. 

Коментар