IBM ще финансира покупката на социален софтуер

IBM ще финансира проекти за покупка и внедряване на Lotus Connections с нулeва лихва, стана ясно днес на конференцията "Lotusphere Comes To You", организирана от IBS България. Покупката е възможна през партньорските фирми на IBM.

Конференцията "Lotusphere Comes to You 2011" привлече в Рейнбоу Плаза потребители от бизнеса и държавната администрация

Вариантите на ползване на софтуер за управление на комуникациите в една организация са различни  –  On Premises, тоест софтуерът е върху сървърите на клиента и в този случай той трябва да разполага с хардуерни, комуникационни и човешки ресурси; SaaS в два варианта – локален облак, при който софтуерът се инсталира върху частна инфраструктура, каквато са дейта центровете, и глобален – когато се ползва поддръжка, осигурявана за цял свят.

"Версия 3.0 на Lotus Connections вече е налична", съобщи Мирослав Долапчиев, управляващ партньор в IBS България. Често казват за продукта, че е "нещо като Facebook, само че за фирми". Според Долапчиев обаче, това не е така. "Наистина има профили, но те предстaвят служебния живот", обясни той и посочи модула Activities (управление на микропроекти) като един от най-важните в него.

 
Ръководството на компаниите трябва да участва в проектите със социален софтуер
и да насърчава останалите


Мирослав Долапчиев

Lotus Connections е готов продукт, може да се вземе и да се инсталира върху някаква платформа. Задължително обаче е необходима стратегия за внедряването и употребата му. "Започнете с анкета за сегашната ситуация в компанията, преминете към пилотен проект в един отдел, който да продължи не повече от 3-6 месеца, направете отново анкета, за да видите как служителите оценяват полезността на промяната", обясни Долапчиев стъпките към преминаване към системата. Според него, участието на ръководството на компанията е задължително, то трябва да стои зад проекта и да насърчава другите да участват в него.

Lotus Connections е средство за споделяне, затова запознайте служителите си със социалния софтуер, обяснете каква е целта на използването му и задължително направете обучение след внедряването му, посъветва експертът.

Проучване на IBM показва, че използването на социален софтуер повишава с 57% ефективността на работа на глобалните екипи на компаниите, които  работят заедно в мрежи. Комуникирането по различни канали оптимизира човешките ресурси и помага да се задълбочат връзките с клиентите. Освен това намалява времето за търсене на хора и съставянето на екипи.

"IBM финансира подобни проекти като разпределя инвестицията в софтуера в рамките на 1, 2 или 3 години", каза за TechNews.bg управителят на IBS България Горан Ангелов и допълни, че това важи не само за Lotus Connections, но и за цялото портфолио на Lotus.

Скептицизмът по отношение на вътрешните социални мрежи е неоправдан, те са нов начин за организация на работата

Горан Ангелов
 

На въпрос кои са таргет клиентите на социалния софтуер на IBM, Ангелов заяви, че портфолиото на Lotus е насочено към всички индустрии. "Днес имаше голямо присъствие от държавната администрация, защото най-големите ни групи потребители са там", обясни той и уточни, че първи внедряват софтуера за управление на комуникацията си глобалните компании, защото имат нужда да съберат екипите и знанието си.

За ползите от социалния софтуер мислят и в държавната администрация. "В стратегията за е-управление на правителството е залегнал принципът за черпене на идеи от българското общество", каза директорът на дирекция "Е-правителство" в Министерството на транспорта, съобщенията и информационните технологии Валери Борисов.

"Споделянето във вътрешната социална мрежа става по-лесно отколкото в Google, пести се време", посочи Ангелов някои от предимствата. Според него, скептицизмът по отношение на вътрешните мрежи е неоправдан. "Те са нов начин на организация на работата, на ежедневния бизнес", твърди той.

Колкото до главния конкурент в тази пазарна ниша – Microsoft, Ангелов смята, че засега нейният единствен отговор – SharePoint, интегрира профили, но e лишен от цялостната концепция на IBM.

Коментар