Всеки трети българин е във Фейсбук, а родните потребители в най-популярната социална мрежа вече са 2 милиона, сочи ново проучване, разпространено от българо-датската компания Комфо.
По проникване на Facebook сред населението, България се нарежда сред страните от Централна Европа. Анализите сочат ръст на броя на хората на възраст над 40 години – тенденция, отчетена в страни-лидери по този показател като скандинавските и САЩ.
Втори милион българи са се включили в социалната мрежа за последните 13 месеца |
Вторият милион българи са се включили в социалната мрежа за последните 13 месеца. Практически, всеки втори интернет потребител у нас ползва Фейсбук. По отношение на активност на ползването, българите са в унисон със световните нива – около 50% от хората ползват Фейсбук всеки ден или през ден.
Традиционно, най-бързо растящата група са хората на възраст между 25 и 35 години. И сега основната част от потребителите са между 18 и 40-годишна възраст, но докато преди година те съставляваха близо 80% от всички, сега техният дял е 64%. По-голяма част от разликата се дължи на ръст в групата над 40 години.
За изминалата година българските потребители са променили поведението си в две основни посоки. Станали са по-смели и се отнасят с по-голямо доверие към общуването в социалната мрежа. В същото време са по-селективни към информацията, която допускат до себе си.
„Фейсбук е среда за връзка с приятели, за получаване на полезна и интересна информация от доверeни източници, които сме допуснали до личното си пространство”, коментира Ивайло Христов – мениджър бизнес развитие в Комфо. "Българските потребителитe бързо достигат зряло поведение, характерно за страните, където Фейсбук присъства по-отдавна", допълва Христов.
Нарастването на броя потребители в социалната мрежа доведе и до още по-силен интерес на бизнеса към възможностите на Фейсбук. Основната част от компаниите залагат “на сигурно” – минимална инвестиция, популярни решения като конкурси с награди, ориентирани към “трупане на фенове”. В същото време има и тенденция към по-обвързваща комуникация с потребителите.
"Следващата стъпка е компаниите да започнат проактивно да управляват присъствието си във Фейсбук. Въпросът не е само да привличат внимание и после да се “чудят какво да правят” със събраните фенове. Дългосрочният успех е да създават реална полза и за потребителите, и за себе си", обясни Христов.
Честа практика в други страни е платформата да се използва за цели като проучване на потребителски нагласи, поддържане на обществени организации, HR цели и др.
Супер интересна и полезна новина. След като минат 10 години ще обяват следващата новина тези, които са били на 40 ще са във новата вълна от 50 годишни.
Там имам само фиктивен профил с фалшива информация. Понякога попадам на линкове, които за да прочета ми е нужна регистрация. Това е единствената причина да имам вземане-даване с Фейсбук – иначе не бих се занимавал изобщо с този сайт, още по-малко пък да качвам там снимки, рождена дата и друга лична информация.
Автора да не прави изводи от мое име. Аз имам само регистрация, която скоро ще премахна защото предпочитам реалното общуване, човешкото.