Samsung с нов бизнес модел за печатни услуги

Новини в три продуктови сегмента обяви мениджърът за ИТ продуктите на Samsung за България Шакир Ахмедов. Компанията пуска нова серия принтери във високия клас, нова серия монитори и увеличава броя на предлаганите лаптопи на българския пазар от 7 на 16.

Samsung  е на пазара на принтери у нас от 2004 г., предлагайки продукти в ниския ценови клас, главно за SOHO сегмента. Но през настоящата година фокусът на компанията ще бъде върху друга категория клиенти – системни интегратори и ИТ клиенти. На въпрос на TechNews.bg защо точно сега става пренасочването, Ахмедов отговори, че стъпването в нова пазарна ниша се предхожда от създаване на партньорска мрежа. Когато тя е готова, се пускат и продуктите.

Стъпването в нова пазарна ниша се предхожда от създаване на партньорска мрежа, заяви Шакир Ахмедов

Тъй като управлението на печата става все по-важно за потребителите, през 2011 г. Samsung ще разработи специална стратегия в тази посока.

Още следващата седмица ще бъде обявен съставът на специалната партньорска мрежа на Samsung, която ще се занимава с проекти за управление на печата. „Все още не сме готови организационно, защото в тази схема ще участват четири страни – Samsung, партньорите ни, крайният потребител на услугата и финансиращата организация. Трябва да се уточнят всички детайли на взаимоотношенията им”, обясни за TechNews.bg той.

На практика в случая става дума за изнесен печат, тоест печатът като услуга, при който принтиращите устройства са собственост на партньорите на производителя, а клиентът плаща цената на отпечатаните копия.

Според Ахмедов, българският пазар все повече се отваря за този тип услуга, заради високите разходи за консумативи.

По данни на IDC за 2010 г., Samsung заема второ място в сегмента А4 с 2,7% ръст. При мултифункционалните устройства ръстът на компанията е 3,2%, което отново й отрежда втора позиция след HP.

Samsung ще пусне и нова серия лаптопи, като броят на предлаганите в България модели ще нарасне от 7 до 16, каза още Ахмедов. Сред тях е и моделът, изработен от дуралуминий, който тежи 1,31 кг, а дебелината му е 16,3 мм. Той ще бъде на пазара през април или май, тъй като засега има проблеми с доставката на метала от Япония, заради кризата след земетресението.

Луксозният лаптоп ще се продава само с предварителна заявка.  По отношение на преносимите компютри, Samsung ще предлага основно  модели с 14- и 15-инчов екран.

Samsung планира през 2011 г. да излезе от нишата на най-евтините LCD монитори. “Няма да се борим вече в клас “ширпотреба”, подчерта Ахмедов. Акцентът ще бъде върху 3D LCD дисплеи и тази година компанията ще пусне 4 модела от тях. Размерите им ще бъдат от 18.5 до 24 инча. Както и при принтерите, и тук компанията поставя фокус върху мрежовите решения.

Коментар