Съобщенията са най-печеливши в мобилния бизнес

Съобщенията през мобилни мрежи ще останат най-печеливши за пет години напред, твърди анализ на JupiterResearch. Този тип комуникация ще е и най-използваното не-гласово приложение от мобилните потребители.
Използването на мобилно съдържание и услуги в Европа ще нарасне до пазар от €9 милиарда през 2011, като през миналата година е бил €2 милиарда. Съобщенията ще продължат да бъдат доминиращ източник на не-гласови приходи, според анализаторите.
Близо две трети от приходите от мобилни услуги през 2011 г. ще дойдат от MMS-и, имейли и мигновени съобщения. SMS-те постепенно ще отпадат като начин на комуникация.
Нови форми като “инфотейнмънт”, предлагащи новинарски и спортни клипове, ще изместват остарелите начини за мобилно персонализиране от рода на рингтонове, като ще генерират три пъти повече приходи до 2011 г..
Едно предишно изследване на Jupiter Research установи, че по-голямата част от мобилните потребители в Европа, около 68%, не са склонни да плащат за услуги, свързани с данни, освен за текстови съобщения и MMS-и.

Коментар