Европейската онлайн индустрия се обвързва с принципа на саморегулацията. Приетата рамка за онлайн поведенческа реклама (OBA) ще подобри прозрачността и ще даде възможност за контрол от страна на потребителя, съобщи IAB България.
Рамката, която очертава добри практики, насочени към повишаване на прозрачността и контрола от страна на потребителя, беше подписана от водещите играчи в онлайн индустрията, членове на IAB Европа.
Задълженията, произтичащи от рамката, целят да подобрят прозрачността при рекламиране чрез трети страни, т.нар. „third party OBA”. Потребителите ще имат по-големи възможности за контрол чрез няколко механизма.
След като компаниите изпълнят всички техни ангажименти (най- късно до юни 2012), всички дисплей реклами, базирани на онлайн поведенческо таргетиране, ще съдържат икона, означаваща, че е използвана ОВА. При клик върху иконата, потребителят ще бъде насочван към сайт на съответната компания, който ще дава допълнителна информация и възможност за отказ от такъв тип реклама, както и към новия общоевропейски сайт, www.youronlinechoices.eu. Последният ще предоставя повече информация за OBA на съответния език, както и възможности за управление на предпочитанията, включително да се забрани OBA само с няколко натискания на бутона на мишката.
Най-голямото постижение на рамката е, че тя осигурява възможности за пълна прозрачност и контрол от страна на потребителите, без да ограничава тяхното удоволствие от сърфирането в мрежата.
Тъй като рамката ще бъде валидна само за подписалите я компании, тя ще бъде допълнена от “Препоръки за добри практики” на Европейският алианс за стандарти в рекламата, публикувани днес. Тези препоръки ще допълват рамката за OBA, като гарантират, че цялата рекламна екосистема се придържа към правила, които в своята цялост осигуряват по-добри възможности за контрол и избор на потребителя.