Фалстартът на Xoom стресна индустрията

Таблетът Motorola Xoom беше очакван с огромно любопитство, най- малко по две причини. Устройството трябваше да покаже новото лице на Motorola Mobility – една от двете компании след разделянето на американския гигант. От друга страна, индустрията искаше да види може ли някой да се противопостави на епълския iPad.

Слабите първоначални продажби на Xoom обаче стреснаха останалите доставчици на пазара и много от тях отложиха плановете си за пускане на таблети с Android 3.0 Honeycomb, за да не станат бледа сянка iPad 2. Чуват се дори и гласове, че Google – разработчикът на Android, не оказва необходимата поддръжка.

Тайванската компания Asus, например, пренесе пускането на своя Eee Pad Transformer от средата на април за края на месеца или за май. HTC – водещ доставчик на смартфони – също отложи планирания да излезе този месец таблет Flyer за по-късна дата през второто тримесечие.

Производителите на таблети проучват задълбочено ценовата политика, адаптираните за Honeycomb приложения и бързодействието на мобилната платформа. Според редица експерти, Xoom се проваля, заради липсата на достатъчно приложения, нестабилността на Android 3.0 и цените.

Пускането на Honeycomb таблети се отлага и поради недостига на редица ключови компоненти, в резултат на земетресението в Япония. Тук отново се намесва факторът Apple – твърди се, че компанията предплаща в кеш на доставчиците, за да получи наличните запаси от компоненти без никакви забавяния. При такива изгодни условия за японските производители, конкурентите на „ябълката” нямат шанс да се сдобият с желаните компоненти.

Motorola не е обявила точния брой на продадените таблети Xoom. Според различни анализатори, през февруари и март компанията е продала само 100 хиляди броя, докато за един месец Apple пласира 1 милион броя от своя iPad 2 на пазара в САЩ.

Коментар