Фалшива викторина обещава ваучери за маркови стоки, алармира Комисията за защита на потребителите. Холандското дружество R&D Media с търговско наименование Djugo подмамва потребители да се включат в мнима викторина, като обещава ваучер за определен продукт на известни търговски марки като Икеа, Есприт, Дизел и други срещу 10 SMS-a от по 1 евро.
Офертата е привлекателна, тъй като ваучерът е на стойност над 450 евро. Измамата може да засегне хора навсякъде по света, защото предложението е отправено по интернет. Сигналът е постъпил в КЗП по европейската система за обмен на информация за нелоялни търговски практики (CPC).
Регламентът за включване във викторината (описан на сайта www.djugo.com) изисква изпращане на отговори на въпроси чрез кратки текстови съобщения на специален номер. Според предварителната информация, за спечелването на награда са необходими 10 есемеса, но на практика се оказва, че следва да са доста повече.
Проверката установява, че никоя от посочените известни марки няма общо с играта и не предоставя ваучери за нея. На практика, без тяхно знание Djugo използва имената им, за да създава впечатление, че е солидна и заслужаваща доверие компания, заключава КЗП.