Иновации извeждат компаниите от кризата

Въпреки икономическата криза, в последните три години около 87% от корпорациите са разширили продуктовото си портфолио, твърди доклад на "Ърнст енд Янг". Основен инструмент в конкурентната борба са иновациите, сочи анализът „Конкуренция за лидерство”.


Иновациите позволяват на успешните компании да разширяват бързо продуктовата си гама
 

В последните години именно разширяването на асортимента от продукти позволи на успешните компании да преодолеят кризата. Наблюдава се истински бум в разработката но нови продукти, отбелязва Джей Нибе, мениджър в "Ърнст енд Янг" по развитие на бизнеса в региона EMEIA (Европа, Близкия изток, Индия и Африка).

Да се постигне успех на фона на нарастваща конкуренция е нелека задача. Успехът е на страната на тези компании, които могат да постигнат оптимален баланс на резултатите в сфери като привличане на клиенти, оперативна гъвкавост, конкурентоспособност в разходите и завоюване на доверие, коментират от Ърнст енд Янг.

Според изследването, високоефективните компании от всички региони се съсредоточават в Индия и Китай. Тези две страни се считат за най-важните пазари съответно за 47% и 44% от анкетираните в проучването на консултантската компания.

Сред най-предпочитаните за инвестиции държави фигурира също Бразилия. Русия пък е на пето място като инвестиционна дестинация за европейските компании, докато бизнесът от САЩ дори не я включва сред първите десет.

В момента основните пазари за производство са Китай с дял от 30%, Индия (28%), Бразилия (12%) и Мексико (12%). Високоефективните компании са склонни да инвестират най-много в Индия (43% от анкетираните) и Китай (41%).

На смяна обаче идва ново поколение държави. Старата група БРИК (Бразилия, Русия, Индия и Китай) постепенно ще губи своя потенциал. Все повече компаниите ще следват свои собствени регионални предпочитания, като в частност ще нараства значението на страни като Полша, Мексико и Аржентина, отчита Ърнст енд Янг.

Коментар